יום שישי, 27 באוקטובר 2023

שלמה שפיראר: שנה לפטירתו של שלמה גוברין ז"ל - קטעי דברים מתוך מה שאמרה רעייתו נורית גוברין בדיוק לפני שנה, ביום פטירתו, כ"ו באב תשס"ט

 

שנה לפטירתו של שלמה גוברין ז"ל

הבעל, האב והסב

המהנדס שבנה בניינים חשובים בת"א

הסקרן המולטי-דיסציפלנרי שהיה קשור לאבולוציה, ביולוגיה, היסטוריה

ולמומחיות בסרטים ועוד

 

קטעי דברים מתוך מה שאמרה רעייתו נורית גוברין  בדיוק לפני שנה,

ביום פטירתו, כ"ו באב תשס"ט

 

שלמה בעלי, רעי ואהובי,

אני נפרדת ממך היום בפעם האחרונה. למעשה זו גם הפעם הראשונה. שכן, מאז נישואינו לפני 53 שנים, בפברואר 1956, בקיבוץ מעין ברוך, כמעט שלא נפרדנו. אני בת העשרים ואתה בן העשרים ושלוש.

יחד צעדנו לאורך החיים,... יחד הקמנו משפחה לתפארת, בנים, כלות נכדים ונכדות. יחד נשׂאנו בעול החיים והמשפחה, קיבלנו את ההחלטות המשותפות, ובעיקר תמכנו זה בזו.

פעם אתה בי ופעם אני בך. ושנינו יחד ביתר בני המשפחה.

...איש יקר וטוב אתה. היית. קשה לי לדבר עליך בלשון עבר. אדם טוב במלוא מובן המילה... טוב ומיטיב. אדם סקרן היית, בעל מחשבה עצמאית, בעל שאר-רוח. רב ידע בתחומים רבים ושונים. לא רק במקצועך כמהנדס, אלא גם בהיסטוריה, ביולוגיה, ובנושאים רבים נוספים.לא היה כמוך מומחה לסרטים. היכרת את כל השחקנים והשחקניות לדורותיהם, ובאיזה סרטים שיחקו. בשנים האחרונות, התמחית בלימוד עצמי שיטתי בתורת ההתפתחות – אבולוציה – ונלחמת בכל כוחותיך כנגד תורתו של דרווין. החלפת מכתבים עם אנשי המקצוע שכיבדו והעריכו מאד את ידיעותיך העדכניות ואת מקוריות מחשבתך... דעות שהבעת על הנעשה בארץ ובעולם, הקדימו לא פעם את זמנן. ניתוחי המצב שלך, שנראו תחילה לא מובנים, נעשו לימים דרך המלך.

בנית בניינים חשובים: מוזיאון תל-אביב, בית הטקסטיל, בית התעשיינים, בית בנק לאומי ברחוב לילינבלום – אם להזכיר מעט מהרבה. בכל אשר עשית, תמיד דאגת לפועלים, למי שנמצא מתחתיך, והם חשו בַּאהבה הטבעית השופעת ממך, העריכו אותך ואהבו אותך. לא קל להיות אדם הגון, בִּסביבה, שרבים בה הפיתויים, אבל לא היה הגון ממך. ולא פעם גם שילמת את המחיר, שמשלמים בני אדם תמימי דרך וישרים.

 

... ואתה, חשת באהבה שזרמה סביבך והקיפה אותך, והערכת את כוחה של המשפחה, גם כשכבר לא היה לך כוח לבטא זאת במילים. רק העיניים דיברו.

... קשה עלי הפרידה ממך. נעמת לי מאוד!

היה שלום, שלמה, בעלי, רעי ואהובי.

2010, אוג׳ 6, 00:48

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!