יום ראשון, 29 באוקטובר 2023

שלמה שפיררא: מאזן האימה" ל- רפי סיטי, כנרת - בית הוצאה לאור, 1996, רומן מתח על טרור, אהבה מופלאה וטכנולוגיה עתירת ידע. גיבורו, מדען מחשבים, שהיה בעברו סוכן המוסד ונאלץ לפרוש בגלל הסבבכות. כעת הוא מנסה לכפר על אותה פרשה

שלמה שפירא

מאזן האימה" ל- רפי סיטי, כנרת - בית הוצאה לאור, 1996

  

מ-גב הספר:

רומן מתח על טרור, אהבה מופלאה וטכנולוגיה עתירת ידע. גיבורו, מדען מחשבים, שהיה בעברו סוכן המוסד ונאלץ לפרוש בגלל הסבבכות. כעת הוא מנסה לכפר על אותה פרשה, ויוצא למאבק נואש במטרה לסכל את המזימה הנרקמת בחשאי על ידי ארגון טרור רצחני...הרקע להתרחשויות המסתוריות והאכזריות הוא לונדון המשמשת מוקד פעילות וצומת מרכזית לסוכנים, טרוריסטים ורוקמי מזימות.

 

השמות, האירועים, הציוד והמכשור המוזכרים בספר הם פרי הדמיון. כל קשר בינם לבין המציאות הוא מקרי בהחלט ולא נעשה מתוך כוונה.


פרק 32 (עמוד 254):

"שלושים טילים גרעיניים מכוונים למטרות בתחום מדינת ישראל. הכור האטומי, תל אביב, חיפה, באר שבע, אילת ומקומות רבים אחרים ייפגעו, רק מקום אחד לא ייפגע, ירושלים, כנראה מפני קדושתה לאיסלם. מאות אלפים ימותו והתשתית הכלכלית של המדינה תיהרס כמעט לחלוטין."

מתח רב היה חרוט על פניהם של חמשת האישים שהתכנסו בלשכת ראש הממשלה. ראש הממשלה המשיך, "אפילו אם נרצה להגיב על התקפת הטילים הקשה, לא נדע נגד מי לכוון את הטילים הגרעיניים שלנו. אף אחת ממדינות ערב לא שותפה ישירה לעניין." הוא השתתק לרגע, מניח לדברים הקשים לחדור לתודעתם של השומעים, ואז אמר, "עכשיו לעצם העניין. מאז אתמול בבוקר עוסקת צמרת הצבא בבחינת התוכניות שהונחו אתמול על שולחן הרמטכ"ל. הנושא רגיש ביותר, ולכן רק פורום חירום זה יקבל את ההחלטות עד להסרתו של האיום מעל מדינת ישראל. אני מניח שכולם קראו בעיון את המסמכים שהוגשו."

"אין לי תוכנית אחרת," אמר שר החוץ, "אבל התוכנית שהוצעה גובלת בטירוף."

"רבותי," אמר ראש הממשלה בקשיחות, "אני מבקש תגובות רציניות ומנומקות."

"ברשימת האפשרויות שמוצגות לפנינו במסמכים," אמר שר הביטחון, "לא מופיעה אפשרות לשיתוף פעולה עם האמריקאים והצרפתים. ביד האמריקאים קיימות טכנולוגיות שיכולות לסייע לנו, לדוגמא יירוט לווינים בחלל באמצעות טילים או קרני לייזר. בניסוי שערכו לא מכבר הם הצליחו להשמיד לווין באמצעות ירי קרני לייזר מהקרקע. בעוד שהאמריקאים ינסו להשמיד את שני הלווינים בחלל, הצרפתים יבצעו פשיטה קרקעית על החווילה בריביירה וישמידו את תחנת הבקרה..."

...ארבל עשה אתנחתא קלה בעודו לוגם מכוס המים שלפניו. "ביחס לפעולה צרפתית שתשמיד את חדר הבקרה. לזיאד אבו מדין יש שירות ריגול ענקי הבנוי ממודיעים רבים ששתולים בדרגים בכירים ביותר בשירותי הביון הצרפתיים וגם בזרועות הממשל הצרפתי. כדי להבין את עוצמתו של שירות הריגול הזה תחשבו על כך שהאיש שיגר לחלל שני לווינים נושאי טילים גרעיניים, והכל מתחת לאפם של הצרפתים. אני בטוח, "הוסיף ארבל בחיוך קל, "שבכל בוקר זיאד אבו מדין מקבל דיווח, מהו צבע התחתונים שלבש הנשיא הבוקר. כל מידע שיימסר לידי הצרפתים יהיה בתוך שעה קלה על שולחנו של זיאד אבו מדין. עלינו מוטל לפתור את הבעיה בצורה מוחלטת וסופית, כלומר לחסל את זיאד אבו מדין ולהשמיד את הטילים הגרעיניים שבחלל. איננו יכולים להסתפק בהשמדת החווילה,...

...אני מודה שזה זמן קצר." הוא פנה לארבל, "אתה בטוח שיש לנו רק שלושה ימים?"

"לצערי כן, כל יום נוסף יהווה סיכון מיותר."

כעס נשמע בקולו של שר הביטחון. "איך לעזאזל אתה רוצה להפעיל אופרציה כל-כך מסובכת שמשלבת כל-כך הרבה גורמים בשלושה עמים? האם עלי להזכירך, אדוני הרמטכ"ל, שאנחנו עוסקים בגורלה של מדינת ישראל ולא במשחק פוקר בלאס וגאס? לדעתי עלינו לפתוח מיד במגעים עם האמריקאים." ...


2013, דצמ׳ 1, 20:25

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!