יום שישי, 6 באוקטובר 2023

שלמה שפירא: קידוש / שיר / לשלומית בלנק

שלמה שפירא

קידוש
                לשלומית בלנק

הרי את מפונקת
אינך נוקפת אצבע בניקיון הבית
ובדאגה ללחם וחלב בבית ...
בכל זאת - קדושה יפה יש בך:
הקידוש על היין וברכת הלחם עם המלח
וכינוס בצוותא של המשפחה.

26.10.2008


***************

למעשׂה , לא שונים אנחנו בהרבה זה מזה


אינך אוהבת לתקשר ב- איימל - גם אני.

אך אני זקוק לאיימל בשעת דחק המחשק

לשמוע אותך גם הלילה :

את רגילה לשעה הקצת מוקדמת בלילה

אני רגיל לשעה הקצת מאוחרת בלילה

הנחיתה חייבת להיות רכה בליל מבטחים.


למעשׂה - ארגז כלים באדם, גם לא שונים אנחנו בהרבה זה מזה

מלבד נחת דעתנו למצוא דקה מדוייקת מ-הגנת הטבע של האדם

לברר אם גם לך יש פרפרים בבטן

אם גם לך בא רגע להסיר פרגוד של שקט, לעבור לחדווה

ריקוד שמש הלמות לב ורגליים שמחות  

דעת שׂפתי-אור ברור מלֵלו

להפסיק להוביר את הניר

לרקֵד לפני כלה

חץ ברור טעם צוף שולמיתי

ריח דבש משכר חזק יותר מכל פרחי השׂדה

וצבעי שקיעה מוסיפים הדרן.



**********************************


 מה אצפה ממצב רוחך

מהירה לכעוס

מהירה לשבש סדר יום

ואני נוח לקירבתך

ואני מוכן ללעוס ברזל ומלט

לבנות לך אהבה בלי כעס

עם סדר יום קבוע וידוע מראש

הייתי כבר עם נשים קשות

אי אפשר לצפות ממני קלות דעת

עברתי הרבה מים שהגיעו עד נפש

עכשו חשוב לי ריח החיבוק במחיצתך

חשוב מצב הרוח בשלומותך

כי האושר מטוטלת האורלוגין שבלב

בתקתוקי הזמן מתערבלות שניות החום

שניות הבטחון , שניות התקווה

לכוח אחד לנפש אחת .



**********************************************

ש י ר     ב ר ג ע   373

 

כסא פנוי


אין דבר כזה כשיש דבר כזה

איך שוּלִּי מגיע לעיקרי

גם לא על חשבון המעשׂי

כך מכירים בארבע עינים

ומכאן ממשיכים בתמלילי קשר :

מי יעבֵּד נתוני יצרו

מי יִתּוֹן בעמדתו

מי ישקה באהבתו

מי יהדיר רֵעותו

מי יעדין ליופיו

מי יחביב גדודי רצונו

מי יכבוש יעדי עתידו ...

עם אמתחת כל אשכולות הברכה הללו

ניתן לצאת לדרך מעשׂית ...


(שיר ברגע - 373) 2017, יוני 26, 00:43

 

תגובה 1:

  1. מעניין איך "בלנק" כשם משפחה קשור ל- "לנין" מנהיג מהפכת אוקטובר ב- 1917. אמו של לנין -מריה- הייתה בת לאב יהודי-רוסי ששמו "ישראל בלנק" שהיה רופא עשיר שהתנצר ולאם ממוצא גרמני-שוודי.

    השבמחק

תודה רבה!