יום שני, 30 באוקטובר 2023

שלמה שפירא: 61 עצות ל"איך לחיות את החיים" / פרופסור רנדי פָּאוּש עם ג'פרי זסלאו - מאנגלית אורי בלסם, הוצאת "מטר" 2008/עצה ה-34 : אל תניחו למה שאנשים חושבים לשגע אתכם

שלמה שפירא

61 עצות ל"איך לחיות את החיים" / ספרו שלפרופסור רנדי פָּאוּש עם ג'פרי זסלאו - מאנגלית אורי בלסם, הוצאת  "מטר" 2008

הקדשה בספר מעניינת :  "בתודה להורי שהרשו לי לחלום ובתקווה לחלומות שיחלמו ילדי"

 

"...ניסיתי להכניס את עצמי לבקבוק שבאחד הימים יישטף אל החוף למען ילדי. אילו הייתי צייר הייתי מצייר למענם, אילו הייתי מוזיקאי הייתי מלחין מוזיקה. אבל אני מרצה.אז הרציתי. הרציתי על שמחת החיים, על הערכתי לחיים,...דברתי על יושר, על יושרה, על הכרת תודה ועל דברים אחרים שיקרים ללבי..."

  

עצה ה-34 :

אל תניחו למה שאנשים חושבים לשגע אתכם

גיליתי שחלק משמעותי מיומם של אנשים רבים מוקדש לדאגה בגלל מה שאחרים חושבים עליהם. אם אף אחד לא היה מטריד את עצמו במה שמתרחש במוחותיהם של אחרים, היינו מייעלים את חיינו ואת עבודתנו ב-33 אחוזים...לאנשים שעבדו איתי בקבוצת המחקר שלי נהגתי לומר, "לעולם אל תחששו מפני מה שאני עלול לחשוב, לטוב או לרע, אני אודיע לכם מה עובר לי בראש."פירושו של דבר היה שכאשר לא אהבתי משהו , אמרתי זאת. לעתים קרובות באופן ישיר ולא תמיד תוך התחשבות ברגשות. אבל הצד החיובי הוא שיכולתי להבטיח לאנשים, ,אם לא אמרתי כלום,אין לך מה לדאוג."... 

 

2011, אוג׳ 21, 19:31

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!