יום חמישי, 30 בנובמבר 2023

שלמה שפירא: אמונה ופוסטמודרניזם בחינוך הציוני הדתי",ל- מרדכי גד-אל נשיא, הוצאת מחשבות מגן, 2005/כל שאתה עושה יכול שיהא בו דרך אלי

שלמה שפירא

אמונה ופוסטמודרניזם בחינוך הציוני הדתי",ל- מרדכי גד-אל נשיא, הוצאת מחשבות מגן, 2005

בסוף הספר: ביבליוגרפיה נבחרת. ונספחים.

מ- גב הספר:

הספר מבקש לפרוט את יסודות הפוסטמודרניזם, והשפעתם על החוויה של בני הנוער בכלל והנוער הציוני דתי בפרט. לקורא נפתח צוהר החושף את ההבדלים המתקיימים בין העולם המודרני לעולם הפוסטמודרני, תוך הצגת מגוון האפשרויות של החברה האנושית להסתגל לתמורות אלה...לדעת המחבר, יש לחקור את החברה הפוסטמודרניסטית באופן הוליסטי ההולם אותה, וזאת ע"י יצירת תמהילי תחומים המשלבים את רעיונות התיאולוגיה, הכלכלה, החינוך והפילוסופיה.

 

בתחילת הספר מצוטט בובר:

"אין הקב"ה אומר: זו דרך אלי וזו לא.

אלא כך הוא אומר: כל שאתה עושה יכול

שיהא בו דרך אלי, אם אתה עושה את הדבר

באופן שהוא מוליך אותך אלי".

מרדכי מ. בובר

 

הערת ההקדמה: העידן הפוסטמודרני

בשני העשורים האחרונים, במיוחד בשנות התשעים, העולם המערבי טובע בדיון סוער בנושא הפוסטמודרניזם. באוקטובר 1981 כתב העיתון הצרפתי Le Monde, כי "רוח רפאים" מהלכת על אירופה, רוח הרפאים של הפוסטמודרניזם.

נראה כי תקופה שלמה בחיי האנושות מגיעה לקיצה, ועידן חדש נושף בעורפה ומנסה לבטל את הנחות היסוד שהיו נר לרגליה ב-300 שנה האחרונות. כיום, עלינו להסכים עם ההנחה שאיננו חיים עוד בעולם המודרני, עולם זה הינו נחלת העבר. בשונה מהעולם המודרני, העולם הפוסטמודרני טרם מצא דרך להגדיר את עצמו במונחים מדויקים של מה שהוא, אלא הוא מטיב לתאר עצמו במונחים של מה שחדל להיות זה עתה, דהיינו - העולם המודרני.

 

הערה שלי: התוספת לכותרת הספר מטעה - "בחינוך הציוני דתי". המחבר יכול בגב הספר או בהקדמת הספר לציין, שהספר הזה חשוב ל- "חינוך הציוני דתי"!


2013, אוג׳ 12, 10:56


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!