יום חמישי, 16 בנובמבר 2023

שלמה שפירא: "ג'ק וזינה" ל- ז'ק וזינה בריגס, מאנגלית: דפנה לוי, הקדמה מאת ג'ון מקארתי, ידיעות אחרונות ספרי חמד, 1998/ על אהבה אסורה בין זינה פקיסטנית לג'ק אנגלי באנגליה

שלמה שפירא


"ג'ק וזינה" ל- ז'ק וזינה בריגס, מאנגלית: דפנה לוי, הקדמה מאת ג'ון מקארתי, ידיעות אחרונות ספרי חמד, 1998


הספר מוקדש למרי!

 

מ- גב הספר:

מדובר בסיפור אמיתי המתרחש בבריטניה של היום, על אהבה אסורה, אהבתם של זינה, בת למשפחה פקיסטנית, החיה באנגליה בקרב הקהילה הפקיסטנית, וג'ק, צעיר אנגלי המבוגר ממנה ב-10 שנים. השניים נאלצים להימלט על נפשם מפני בני משפחתה של זינה שגזרו עליהם גזר-דין מוות. הפ בורחים מעיר לעיר, ומכפר לכפר, מסירים מעליהם את זהותם ואת כל מה שקושר אותם לעברם...זהו סיפור מקומם בשנות ה-90 והטרור האיסלמי חוגג.

 

מתוך ההקדמה:

קשה מאוד להאמין שזה קורה בבריטניה היוום. אבל זה קורה, והסיפור מעלה שאלות חשובות - איך אנחנו ממשיכים כחברה רב-גזעית. איך מרשים למשפחה לתכנן את הריגת הבת והגבר שהיא אוהבת בזמן שהממסד אינו מסוגל כמדומה או אינו מעוניין למצוא פתרון?...מעשי המשפחה נובעים ממסורת תרבותית שיש להבינה לפני שאפשר לתקנה. אך חייבים לתקנה למען צעירים שמבקשים לנצל את ההזדמנויות האישיות של חיים בחברה רב-תרבותית. חשוב שנלמד מהסיפור הזה איך להיות מצוידים טוב יותר להילחם בגזענות. האירוניה הטרגית היא שג'ק וזינה, קורבנות ההתנגשות התרבותית הזאת, הם האור המאיר ביחסי הגזעים במצב הזה.

 

מ- עמוד 118:

...כעבור שעה היה חושך ועדיין לא היה לה כל סימן. חזרתי לתוך התחנה לראות מה קורה. "אה," אמר השוטר שמאחורי הדלפק הקדמי. "לקחו אותה דרך היציאה האחורית, הם עזבו לפני שעה בערך." המנוול שיקר לי. זינה נלקחה הביתה. כמובן, לא היה לי מושג מה יקרה כשהיא תוחזר למחוז שלנו. אבל כך אוכך, מה שתחליט המשטרה, זה היה לגמרי מעבר לשליטתי. לא נותר לי אלא להתפלל שלא ימסרו אותה בחזרה למשפחתה.


2013, אוק׳ 8, 23:17

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!