יום שבת, 11 בנובמבר 2023

שלמה שפירא: ישראלים יורדים ועולים ובתוך אוטובוסים - "חמאס" בונה מנהרות. והעברית קלוקלת בארץ נהדרת

שלמה שפירא

ישראלים יורדים ועולים ובתוך אוטובוסים - "חמאס" בונה מנהרות. והעברית קלוקלת בארץ נהדרת 


מצחיקה אותי אשת הטלוויזיה המצרית - "בסמה" - "בסמה אבתסאמה" - "חיוך-חיוך" וגם מאתגרת אותי:

"לא יכול להיות, אתם מרוצים מזה חברים?" 

כל ישראל חברים ומכניסים בה בינה מלאכותית ואומרים עליה "היא מלאכותית מצד אחד והיא מלכה מצד שני" ויש

לה עברית קלוקלת גם שפת חיקוי ב- "ארץ נהדרת". 

היא משיבה: " זאת לא אני שמדברת בעברית משובשת. קשה לשבש מצרי".


יושבת על ספסל בגינה

שני סנטה-קלאווס לצידה, שומרים עליה ויודעים שהאישה נועלת תמיד נעלים יפות ומיוחדות 

נשים מקנאות בה - לפי הנעלים מזהים את "ברכה".


כל כך כל כך זמן נעלמת לי

אני כבר לא מזהה אותך, אפילו אם אפגוש בך.

יש שיר של יפה ירקוני ששמעתי בזמן המעברות: "בואי ניפגש...לא יפרידונו לא ים לא הר..."

היה טוב, היה לנו טוב, שיהיה לנו טוב גם עכשיו בימים סוערים ומלחמתיים אלה.

היא מוסיפה - "יפה כתבת. אף פעם לא בטוחה למי אתה מתכוון כשאתה כותב."


היא - אישה בגילי שעלתה לארץ-ישראל מאוקראינה

העברית שלה ככה-ככה ונעזרת בתוכנת מחשב שמתרגמת עברית לרוסית.

היא - משווה אותי בין מה שהגעתי לבין מה שהייתי.

תראה- עץ הזה כל כך גדל וגדל ואני יושבת ורואה אותו מהספסל ובוכה.

קופסה כל-כך קטנה האדם ודמעותיו שוטפות את הים.

על כן ידידי - אם אתה שר, אם אתה כותב - אתה מעשיר אותי בידע ובמלחמת-חוכמה.


פרחים, קפה, אור-בוקר מן האישה

והאישה פרח לגעגוע

והאישה גם אם היא רחוקה - שבעתיים הגעגוע.

אם תשלחי לי תמונה עדכנית, אדע שאת אותה "ריטה" שאוהבת "פרח" גם "שיר".


איפה את

איפה השמים ואיפה הארץ

אני לבד

חושב כמה את יפה ומתגעגע.

אם את בישראל

אם את עדיין ב- "שביב" (ב- "שובקי" לפני מלחמת השחרור)

השמיעי קול וישטוף אוזניים בשמחה.

11.11.2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!