יום רביעי, 1 בנובמבר 2023

שלמה שפירא: "נשיקת אשת העכביש", מנואל פואיג,. מספרדית: ענת חן, הוצאת מודן, ספריית מוניטין (18 פרקים) הספר עובד לסרט, גם עובד להצגה/ לההצגות.

שלמה שפירא

"נשיקת אשת העכביש", מנואל פואיג,. מספרדית: ענת חן, הוצאת מודן, ספריית מוניטין (18 פרקים)
הספר עובד לסרט, גם עובד להצגה/ לההצגות.

מגב הספר : "שני גברים, האחד - הומוסקסואל טרנסווסטיט - מולינה/מולינייר האסור בשל נטיותיו המיניות והשני אסיר פוליטי - ואלנטין , כלואים יחד באותו תא בבית-סוהר בבואנוס-איירס.  בעצם - ישנו רומן מעורר תשומת לב בשל ההתעסקות שלו בפנטזיות הומו ארוטיות עם סיפור אהבה בין גברים בתוך בית-כלא, עם תוספת - "אשת-עכביש" התופסת גברים תועים ומסבכת אותם ברשתה.
קיים דו-קרב / עימות פילוסופי ופיזי בין שני הגברים ונוצרת התעוררות של היבטים רדומים באישיותם.
יש כאן קונספציה ספרותית מקורית עם שימוש באלמנטים מתרבות הפופ כמקבילה חיצונית לחוויות הגיבורים...נושבת רוח רפאים קרה, הסותרת את הדיאלוג בין השניים. יש כאן תחושת בלבול בין פנטזיה למציאות.

מ- עמוד 24:
"מתי שהייתי קטן פינקו אותי יותר מדי, ובגלל זה אני כזה, שנשארתי דבוק לסינור של אמא שלי ואני כזה, אבל שתמיד אפשר להשתנות, 
ומה שכדאי לי זה למצוא אשה, כי אשה זה הדבר הכי טוב.
-ככה אומרים לך? - כן. וזה מה שאני עונה להם...יופי! מצויין! אם הנשים זה הדבר הכי טוב שיש...אז אני רוצה להיות אשה. אז ככה שתחסוך ממני את העצות האלה 
כי אני יודע מה קורה לי ויש לי את זה ברור מאוד בראש שלי.

הספר עובד לסרט דרמה אמריקאי-ברזילאי מצליח בכיכובו של ויליאם הארל ובבימויו של הקטור בבנקו בשנת 1985. זה הסרט הראשון שהוקרן בקולנוע "דיזנגוף".

הספר עובד למחזה בגרסה עכשווית בתיאטרון "הבימה" (2000) והוצג בתיאטרון "נחמני "ובעוד תיאטראות - בתיאטרון אוניברסיטת תל-אביב, בתיאטרון הקאמרי (2007) - יש משחק תפקידים מגדריים בדרמה מרתקת.

28.11.2008





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!