יום שלישי, 19 בינואר 2021

שלמה שפירא: האיסלם הקיצוני

שלמה שפירא


האיסלם הקיצוני


מדוע האסלאם מתעורר ומקצין עמדותיו בשנים האחרונות ובעיקר בזמן האחרון. עוד מצפים לנו ולעולם הפתעות כואבות ממנו מדוע בשנים האחרונות הוא חותר להשיג את מטרותיו גם בדרכים לא לגיטימיות, גוברים הפיגועים ואיומי הטרור וכמעט צומחים כרים תוססים אידיאולוגיים ג'יהדיסטים במקומות שונים בעולם, ומוסלמים קיצוניים מתחילים להרים ראש ומדברים גם על התארגנות לגיטימיות. יש פוטנציה וחשש לקיצוניות ג'יהדיסטית שעלולות לעבור מהר טרנספורמציה  טרוריסטית פעילה. 

תופעת אי-הלגיטימיות הנקשרת ללגיטימיות כדי להחליש את הלגיטימיות כדי להעלות ולחזק את האי-לגיטימיות, היא סכנה מידית למערב  ולישראל בפרט.

תמיד אנחנו היהודים והציונים השעירים לעזאזל ואחראים לכל סכסוך והאשמה. 

לא סתם קם האפיפיור ומשמיע דברים קשים על האסלאם בעת הזו, כי התמונה לגבי העולם האחר, הלא מוסלמי, מצטיירת אצלו עם פחד וסכנה.  

קשה לאסלאם, היום לטעון שדת האסלאם, כשמה כן הוא, היא השלום. לא רק שמוסלמים נרצחים בכמויות רציניות על ידי מוסלמים בכל העולם המוסלמי, גם פני האסלאם היום לא  לשלום בתוכו וגם מחוצה לו .

מה שקורה עכשיו, שמוסלמים קיצוניים , באים ומבקשים בשם האסלאם לאחד את כל הדתות לפי תפיסתם ומהותם החדשה, מבקשים ליישר קו עם הדתות האחרות והעמים האחרים המפריעים לתכניתם הדתית ואף לצבור זווית עליה חיובית שתבטיח להם עליונות בהובלת העולם כולו.

בנו של שליט לוב, למשל, אמר כי אינו מבין את המוסלמים שמחכים להתנצלות של בנדיקטוס ה-16 על דבריו והמליץ לאפיפיור לאמץ את דרך האסלאם והוסיף כי כל מי שאינו מוסלמי אינו נחשב לאדם דתי ולכן התנצלות של אדם כזה כאפיפיור אינה נחשבת. 

אי ההתחשבות באחר הוא קו מנחה אצל האסלאם הקיצוני ובאי הסכמה דתית ורעיונית מתפרצים ומשתלהבים רוחות ובן רגע סובלנות של דורות רבים מתכלה  ופתיל האי ההסכמה מתקצר ומוצת. ברור היום שהחמצן המשותף לכולנו, בכל הדתות והעמים עומד ומשנה את הרכבו ואין העולם יודע מה עומד לנשום בקרוב. 

נסראללה, באירוע גדול ומרשים בתולדות לבנון, משמיע בנאום ניצחונו על העכברים הנמלטים והמפוחדים שרוח אלוהי אפשר את הנצחון מול הצבא וחיל האוויר החזק ביותר במזרח התיכון שהפכו לכלי שבר.

בן לאדן המיוצג על ידי בוש כצורה השולית  של אסלאם קיצוני וכמנהיג טרוריסטי אסלאמי מחזק הוא ואחרים כמו נסראללה ואחמדינג'ד את מיידי האבנים המוסלמים על הלא מוסלמים ונותן השראה להוסיף זריקת אבנים בכל התרחשות ( זה קרה בצרפת וברשות הפלסטינית ובעוד מקומות !). 

ראאד סלאח, ראש הפלג האסלאמי בצפון הארץ, בכינוס השנתי של התנועה האסלאמית אמר לפני כמה שבועות:

"לא יעבור זמן רב עד שירושלים תהיה בירתה של החליפות האסלאמית ויוסר הכיבוש הישראלי מהר הבית", 

סגנו, ח'טיב כמאל, אומר בעת הזאת של חודש הרמדאן  לעשות חשבון נפש כי בחודש הזה יש את כוח הרצון וגבורת הנפש. אחמדאינאג'אד הגדיל לעשות ומבקש שכל העולם יאמץ את דרך האסלאם מאחר היא ורק היא דרך האמת ועל בוש ומדינתו להאמין באל, על פי המסורת של האסלאם. אדם כמוהו שמאמין באמונה הזאת, מסוגל גם להכחיש את השואה ולמחוק כל דבר  אמת ומשמעותי  שהתרחש בעולם ובלבד שדרכו תצלח. 

אם דרכו לא צולחת מספיק  ומעוררת תגובות, הוא יודע להשכיח את הבום ולהמעיט בחשיבותו עד הבום הבא וחוזר חלילה 

ועל הכוונת יהיו תמיד היהודים והציונים. 

אחמדינג'אד ומרעיו יודעים היטב שהאגוז הקשה לפיצוח הוא אנחנו. הישראלים. 

האם מישהו מאתנו יעלה על דעתו להסכים ליישר קו עם אחמדינג'אד ומרעיו ,כפי שהוא רוצה? 

לגבינו ,הוא והם הם מבקשים ליישר את הקו הקרדיולוגי שלנו, לגבינו אין קוסמטיקה (כמו לתפוס שני עיתונאים בחטיפה ולאלץ אותם להתאסלם ולאחר מכן לשחררם והם חוזרים בהם כמו שקרה לפני מספר שבועות ברצועת עזה על ידי קבוצה אסלאמית קיצונית), מבקשים אבדון טוטלי לנו,  חתירה ליישור קו ה- א.ק.ג. שלנו, כלומר מותנו. 

זה לא מחשבה מהיום, זה קרה מימים ימימה, במיוחד, מתחילת ההתיישבות הציונית בסוף המאה ה-19. עוד מאז אנחנו היינו ונשארנו  "יצירות מלאכותיות" שצריכות לחלוף מן העולם. 

היום, כאשר המערב מבולבל, והדמוקרטיות בעולם מבולבלות ושוררים תנאים של שוק ומסחר בעמדות קיומיות ובתכנים ועקרונות, יש אובדן דרך במערב.

התנגדויות נמרצות למצב האבסורדי אין. יש התעלמות שהופכת לאובדן דרך.

המערב יחלש, האסלאם הקיצוני יתחזק ויתעצם, עליונות לא תהיה בידינו.

מה יעשה העולם החופשי ? שאלה רצינית קשה.

האם שוב נהיה אנחנו אלה שינמיכו את כוחו ואת פופולריותו של האסלאם הקיצוני?

25.09.2006


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!