יום שני, 18 בינואר 2021

שלמה שפירא: על המשורר רמי דיצני

שלמה שפירא


על המשורר רמי דיצני 

אהבתי מאד את שירתו של רמי דיצני זכרונו לברכה. יצא לי לשוחח עם רמי מספר פעמים במפגשי ספרות, והייתה בינינו "כימיה" שירית וגם אישית. התרשמתי ממנו, ומפעם אחת הבנתי, שהוא לא כל כך מעוניין לשלוח שיר אחד או שניים למאספי דברי ספרות, והעדיף פרסום של מספר שירים מיצירתו. (משיר אחד קשה לתהות על משורר ושירתו - זה היה, בערך, המסר שרצה להביע בפני!).  הבנתי ממנו, שרק כך ניתן לחוש יותר נכון את כתיבתו.

רמי דיצני - משורר שהערכתי ואהבתי!. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים הספרותיים שלנו!

 

יונתן גורל: מ - דברי פרידה מהמשורר רמי דיצני (מאזנים, שבט תשע"ג, פבר' 2013)

"...רמי השתתף בשיחה ובקריאה. הרשים את כולנו באישיותו המורכבת והשואפת יופי, בניקיון הדעת, בהבחנה הספרותית, בקריאה רהוטה ומוטעמת, עצורה ורבת-השראה. ובעיקר בכתיבתו הפלסטית, הרמטית, מוסיקלית ווקלית, רבת אליטרציות וקונוטציות, גם משפת היום-יום...לפניך משורר בעל ייחוד...שלום לעפרך רמי."

 

מן הויקיפדיה:

רמי דיצני (1950 - 15 ביולי 2012) היה משורר ישראלי.

דיצני היה מהנדס אלקטרוניקה, בוגר בית הספר לקולנוע בלונדון ומדריך תיירים מוסמך. הוא פרסם שירים בעיתונים ובכתבי עת. נפטר ב-15 ביולי 2012 לאחר מחלה ממושכת.

שירתו כוללת סוגים שונים וקשת רחבה של נושאים: שירי ילדים, שירי אהבה ליריים וגם שירי מחאה בוטים. בשירתו ניכר שילוב בין היסוד הסיפורי ובין כתיבה לירית רגישה. על שירת המחאה של דיצני כתב המבקר חנן חבר: "הוא פרץ באלימות פיוטית, בהופכו את הדוחה, הצורם, המזעזע, ואפילו את המגעיל - לכלים לשוניים שיריים בעלי ייחוד".


26.02.2013

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!