יום שני, 25 בינואר 2021

שלמה שפירא: יוסי אלפי המשורר

שלמה שפירא

יוסי אלפי המשורר

יוסי אלפי ברוך כישרונות, ברוך עשיה, ברוך ספרים. שירתו של יוסי אלפי שירת-תעודה, שירה ספרותית לעם, עממית לציבור ובדרך כלל, אין צורך לשאול "מה התכוון המשורר".

שירה מיוחדת, קליטה בימתית שמנציחה אירועים עם טביעות אצבע של סביבה ואירועים  והייתי קורא לו "משורר הסיפורים". משורר "אשנבי-אשנבאי" שכל אחד יכול למצוא באשנבו משהו מהיצע שירתו. 

משורר כזה הוא גם משורר "כרוזי" "תקשורתי", התקשורת בשירתו, התיאטרון בשירתו, ניהול והוראה בשירתו ולמרות ההרגשה שהוא הולך עם כל אלה, בסופו של דבר "הלכתי בדרכי יחידי". אני מלך באי משלי ואין באי איש מלבדי והלוואי שהיה לי חבר בסביבה, חבר לצרות, לחגיגה וחבל שאין באי - איש מלבדי.

יוסי אלפי, אם היה רוצה ופנוי, היה יכול להיות סופר טוב, אבל עיסוקיו רבים ודבק בו "עסק" חשוב "מספרי סיפורים" ואני שמח שהוא ממשיך ב- "סלופה" (רבים: סוואלף). הרבה פעמים שירתו וגם סיפוריו מחזירים אותי לסבתי לאמי ולאחותי. התיאטרון "שלו" מן הים הגדול ועד גבעתיים וספריו הם דואר יהודי-ישראלי נוסע ברחבי ישראל.

יישר כוח בהמשך דרכו ולשירתו!

25.01.2021

6 תגובות:

  1. יום שבת, 9 בינואר 2021
    שלמה שפירא: חצי בית מתוך הבית האחרון, מבין שלושה בתים בשירו של יוסי אלפי "ככל שהזמן עובר"
    שלמה שפירא

    חצי בית מתוך הבית האחרון, מבין שלושה בתים בשירו של יוסי אלפי "ככל שהזמן עובר"

    "מאזנים" גיליון 4, אב-אלול תשע"ב, אוגוסט 2012, עמוד 11



    ...ורוחות זמן עבר

    מאימות עלי מבין האשכולות

    שנבצרו בבציר

    שלא היה שלי

    בכרמי אחרים



    הערה שלי: כל כך נכון בעיסוקו ובתעסוקתו של המשורר יוסי אלפי!

    14.07.2013

    השבמחק
  2. שלמה שפירא: "טביעות אצבע של אמא" ל- יוסי אלפי הוצאת כרמל, 2007
    שלמה שפירא



    "טביעות אצבע של אמא" ל- יוסי אלפי

    הוצאת כרמל, 2007






    אין כמו אדם שיש עמו טביעות אצבע של אימא.

    מצדי הייתי מטביע בו פלומבה " כשר לשירה מיוחדת ".

    הספר בכריכה סגולה עם בלונים בסגול ועל הכריכה מפוזרים מלה ושני הביטויים הבאים:

    "פלורה", "מסעודה בת טובה", "עינק עלא באבוג'י"(בערבית) שבתרגום לעברית "עינך בכפכפי". כמה שערים לספר :שירי דרך , חי/מת/חי/מת , אנשים קרובים , מחזור שירי מרוקו ביקור במגרב , שירי יוגוסלביה, ניו-יורק 2003, מדריד ברצלונה , תפילות קטנות , פתיתי מקשים . אבל אל תיבהלו משירים בנופך חוצה-ארצי.

    שיר טוב הוא א-מקומי[ אזמני ו-א-משפחתי ספיציפי.



    אביא את השיר שלא נמצא בתוכן הספר אך רשום על גבו:





    קראתי בעיתון שצפרים חייבים לחלום

    בלילה

    שאם לא כן לא יוכלו לשיר ביום

    המחרת


    אל תיקחו ממני את הרצינות

    שעלתה לי בשנותי


    אל תיקחו ממני את התמימות

    שעלתה לי בחיי .


    אני רוצה לחלום אתכם הלילה .


    ואם אנחנו צפרי הנפש שרוצים לחלום עמנו הלילה, הבקשה לא גדולה,

    במיוחד שחלקנו ממשיכים להיות רציניים ותמימים.

    13.03.2008

    פורסם על ידי שלמה שפירא משורר ב- 16:41

    השבמחק
  3. שלמה שפירא,
    מתוך קטע בבלוג שלי:
    ...
    אמי פעם אמרה לי אין כמו דיבור החברותא של "הסאלופה" (ברבים "סואלף") שבבגדד, והגדירה אותו כדבר זורם, יומיומי, רציני, קשה וגם מצחיק, שמעביר את הזמן ברוח טובה ובהשכחת כל דבר רע. דבר שלא מחייב אך מחייב. למדתי ממנו איך לחיות ולהתנהג ולהשתלב בתוך הבית, בתוך המשפחה המורחבת, בבית-הספר וברחוב.

    לאחרונה קבלתי את תכנית פסטיבל "מספרי סיפורים" שמתקיים עתה, בחול המועד סוכות, בתאטרון גבעתיים, ואשר מארגנו, מייסדו והמנהל האמנותי שלו הוא יוסי אלפי שמביא מְסַפְּרִים המביאים לידיעת הציבור ממיטב סיפוריהם לבני עם ישראל.

    לפני שנה ביקרתי בפסטיבל מספרי סיפורים, והאמת היא שדווקא בביקורי התגעגעתי ל"סאלופה" של אמי וחברותיה. נזכרתי גם ב"דרוש" שהייתי שומע מפי הרב בשבת, כשעתיים לפני תפילת מנחה בבית-הכנסת. כי דווקא שם הרגשתי עד כמה אני זורם בתוך הסיפורים, ולא יושב לי מן הצד ובוהה על המתרחש על הבמה, ועוד לשלם עשרות שקלים בשביל זה...

    השבמחק
  4. שלמה שפירא

    להעניק "פרס ישראל" ל- יוסי אלפי על יצירה-התמדה-דבקות במטרה-חיבור שילוב בקירוב לבבות

    יוסי אלפי עמלו רב מאוד ויקר האיש,
    הייתי רוצה לחזק מזלו של אדם כשעמלו רב ומגיע לו לקבל פרס יוקרתי
    יוסי אלפי מספר-יוצר פאזלי אבולוציוני מאין כמוהו, שוזר סיפורי אדם-עם-מדינה
    איך מוצא אנשים וסיפורים כדי לעזור לכולנו בדרך סיפורית על-ידי תמונה פאזלית שלמה
    תכניתו מצוינת. אני שומע מרבים הסובבים אותי,
    יש לי אמפטיה לאיש הזה, לא בגלל היותי יליד עיראק כמוהו, אני מחמיר
    בהבחנתי, דווקא באנשי עדתי
    חשבתי רבות ואני שלם עם בקשתי כמו "הטבעת"
    "סנדה בנדה" - נעניק ליוסי אלפי את "פרס ישראל".
    9.01.2021
    פורסם על ידי שלמה שפירא משורר ב- 12:59
    הערה:
    לקטע זה היו 15 תגובות

    השבמחק
  5. שלמה היקר
    יפה כתבת על יוסי אלפי, מגיע לו .
    אלי עמיר

    25.01.2020, 10:22

    השבמחק
  6. ברכה ב- אימוג'י,
    EmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmoji

    שלחה, ענת זגורסקי,
    25.01.2021, 10:08

    השבמחק

תודה רבה!