יום שני, 18 בינואר 2021

שלמה שפירא:הכמיהה הבלתי מוסברת למצרים! "המזרח התיכון לפי קסניה סבטלוב"

שלמה שפירא


הכמיהה הבלתי מוסברת למצרים!

"המזרח התיכון לפי קסניה סבטלוב" - סיפורה של קסניה (ילידת מוסקובה, עיתונאית ומזרחנית, היא הכתבת והפרשנית לענייני ערבים של ערוץ 9, וכבר למעלה מעשור מסקרת את האזור) מאזורי הסכנה במדינות ערב.

כתבה שמופיעה ב- Epoch Times (המהדורה הישראלית), גליון 250, יוני 2013.

 

...עוד במוסקובה, בה נולדה, הייתה לה כמיהה בלתי מוסברת למצרים. "כשהייתי בת עשר", היא מספרת, "רציתי לדעת כמה שיותר על מצרים העתיקה, ואחר כך על מצרים המודרנית, תמיד גם רציתי להיות עיתונאית שאם אסע לאיזשהו מקום, העיר הראשונה תהיה קהיר"..."העיר הזאת מתלבשת עלי טוב מאז ועד היום". בזמן המהפכה במצרים (2011)הייתה לי אחת החוויות החזקות ביותר, כי לדעתי היה רגע השיא של החברה המצרית...זה באמת היה רגע של אחדות ומשהו מאוד טהור ואמתי היה נדמה שזה רגע לידתה של מצרים החדשה..."

 

היא למדה מזרחנות ותקשורת ויחד עם זה גם ערבית ספרותית. היום היא מדברת שוטף ערבית פלסטינאית ומצרית ללא שמץ של מוצא זר.

 

בגיל 24 החלה לכתוב בעיתונים ברוסיה בנושאי המזרח התיכון. זו היתה תחילתה של האינתיפאדה וסבטלוב מצאה את עצמה נוסעת במוניות לכפרים הסמוכים לירושלים. ב-2002 היא התחילה לעבוד בערוץ 9, שהוא הערוץ בשפה הרוסית..."בזמן ראיון אתה עיתונאי שנמצא שם כדי להעביר את הדברים מהאיש הזה (למשל, במקרה זה מדובר בראיון עם מי שהיה בזמנו סגן ראש האחים המוסלמים במצרים) לציבור וחשוב שהציבור יידע שיש אנשים כאלה. אתה לא מנתח את הדברים. אם אתחיל לנתח, לא אוכל להמשיך בראיון כי הרגשות יציפו אותי. אחרי שאני חוזרת הביתה (היא אם לשתי בנות) אני יכולה להתפרק".

הערה: היא ראיינה את יאסר ערפאת, השייח אחמד יאסין ואחרים!

7.7.2013


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!