יום חמישי, 21 בינואר 2021

שלמה שפירא: חיזבאללה בראי אל-קאעידה - בן לאדן אינו סוף פסוק

חיזבאללה בראי אל-קאעידה

בן לאדן אינו סוף פסוק

כתבה שפרסמתי ב-"הצופה" ב-21.2.2002

 

 מה שקורה בחיזבאללה הוא עניין אסלאמי טהור. מדברים על התקוממותו בעידן ההתאסלמות, בזמן השחר המתחדש של המהפכה האסלאמית. בחיזבאללה סדר רעיוני ואמונתי אסלאמי שקדם לכל הסדר מעשי וצבאי, כאשר קשרים רעיוניים ופוליטיים נרקמו בין המהפכה האסלאמית באיראן משנת 1979 לבין פעילות החיזבאללה שהתחילה ב1982-. מאז ועד היום מקבל החיזבאללה גיבוי כספי, צבאי מסיבי מאיראן. כך שהקשר לערבים הוא בעצם קשר הצהרתי בלבד. מה לנוצרי ערבי בלבנון לחיזבאללה? ביטאון מצרי מגלה שרוב אזרחי מצרים לא יודעי מאומה על חיזבאללה, ועל כן צריך לגבותם באינפורמציה רבה, כי החיזבאללה הוא סמל חשוב מאוד, ומעשי גבורתו הם כמעט היחידים המוצלחים בעולם הערבי בעשרים השנים האחרונות. הדברים האלה התפרסמו בספטמבר 2001, לפני קטסטרופת התאומים שבן לאדן, הכמעט אלמוני עד לאותו מעשה טרור אחראי לה.

 עד היום לא התפרסמו בעיתונות הערבית פרסומים רבים על ארגון חיזבאללה והצלחותיו הצבאיות, שגרמו לקעקוע עוצמתו של צה"ל ולקרע בתוך החברה הישראלית. אחרי המפלות שפקדו את הערבים, הנה בפעם הראשונה אחרי שנים רבות החיזבאללה הביא לתודעה ולהכרה בניצחון על הישראלים, דבר שהביא חוסן והדר לעולם הערבי.

 מה יקרה לחיזבאללה בעתיד הקרוב? האם אחרי הנסיגה שלנו מלבנון ישנה את כיוון פעולתו הצבאית פוליטית לדרך פוליטית בלבד בתוך הממשל הלבנוני?

 ארגון כמו החיזבאללה, שכבר הקים מדינה בתוך מדינה, שסוריה השכנה מגבה אותו רעיונית, צבאית ופוליטית, שאיראן האסלאמית ממשיכה לעמוד לצדו ולציידו בממון ובכלי משחית, שהפלשתינים תומכים בו מוראלית, אין בכוונתו להתפרק מנשקו ולהפוך לארגון פוליטי גרידא. בשנה וחצי אחרי נסיגת צה"ל העצים את כוחו הצבאי והוא חכה לשעת כושר לפגוע בישראל. באותו זמן הוא ממשיך לגבות את המוסדות האזרחיים בדרום לבנון שהקים ולהוסיף חדשים. הוא זה שעדין ממשיך להמשיל את סוריה בלבנון, בטענה שנוכחותה בלבנון מחזקת את לבנון מפני האיומים המתמשכים מבחוץ, קרי ישראל ובנות בריתה. היא זו ששומרת, אליבא דחיזבאללה על האיזון בין הלאומים בלבנון, קרי השתקת הנוצרים.

 סוריה מצדה רואה בחיזבאללה גורם משמעותי ללחוץ על ישראל גם בעתיד כדי להפיק רווחים פוליטיים בזירה הבינלאומית ולזרז את הנסיגה של ישראל מרמת הגולן. גם הקשר האיראני-חיזבאלתי ימשיך ויתחזק, והאיראנים יידעו לתרגמו למעשים ביום פקודה. כל איום איראני עלינו יתבטא מיד גם באיום החיזבאללה עלינו. בעידן האסלאמי בן לאדן אינו סוף פסוק במיוחד לגבינו. ייתכנו גם הפתעות מצד האיראנים והחיזבאללה.


תגובה 1:

  1. בן אליעזר: המחבלים שביצוע את הפיגוע - נבלות
    אריק בנדר, 18:57, 01/09/10
    שר התמ"ת בנימין בן אליעזר אמר בהרמת כוסית של מפלגת העבודה בתל אביב: "הבוקר התעוררנו וחמישה ילדים מצאו עצמם יתומים. הבוקר התעוררנו ומצאנו שהאנשים שלנו נרצחו על ידי נבלות שכל עניינם היה לירות ולחסל את תהליך השלום עוד לפני שהחל". בן אליעזר הוסיף כי "אני שמח על הודעת ראש הממשלה. לא הייתה החלטה יותר נבונה מההחלטה של מפלגת העבודה להיכנס לממשלה".

    השבמחק

תודה רבה!