יום שבת, 23 בינואר 2021

שלמה שפירא: שרים שישים למדינה / כל השירים הושמעו - במצעד של "קשת", בערוץ 2 / כתיבה: יואב קוטנר

שלמה שפירא

 

"שרים שישים - השירים הגדולים של המדינה" 

כתיבה: יואב קוטנר, "ישראל היום", 5.5.2008 (כל השירים הושמעו - במצעד של "קשת", בערוץ 2).

 

יואב קוטנר:

תמיד שרנו. עם ישראל אוהב שירים ואוהב לשיר, ונדמה שתמיד זה היה כך...השירים כל הזמן איתנו...

 

שנות ה-50

באב אל וואד, גן השקמים, הוא לא ידע את שמה, היו לילות, הליכה לקיסריה, הן אפשר, הסלע האדום, הרעות, כלניות,רוח בסתיו.

שנות ה-60

אהבת פועלי בניין, בשמלה אדומה, גבעת התחמושת, זמר נוגה, שמר שלוש התשובות, ירושלים של זהב, סיגל, שיר השכונה, שלווה, שנינו מאותו הכפר.

שנות ה-70

אהבה בסוף הקיץ, אני ואתה, ברית עולם, המגפיים של ברוך, כמו צמח בר, לו יהי, למה לי לקחת ללב, סוף עונת התפוזים, סליחות, עטור מצחך.

שנות ה-80

אני חיה לי מיום ליום, אפר ואבק, באה מאהבה, בדד, הפרח בגני, מחכים למשיח, נשל הנחש, רכבת לילה לקהיר, שירו של שפשף, שלל שרב.

שנות ה-90

אז למה לי פוליטיקה עכשיו, הקיץ האחרון, ירח, לבכות לך, לעיתים, מהרי נא, ניצוצות, עוד נגיעה, עכשיו מעונן, תמיד אהבה.

שנות ה-2000

אהבת נעורי, אם יש גן עדן, אם תלך, היום, כשהלב בוכה, לכל אחד יש, לשם, מדברים על שלום, מי אוהב אותך יותר ממני, שירת הסטיקרץ

 

פה אני עובר, ניצב ליד האבן...

היה היו כאן פעם שקמים,...

הלך הוא יום אחד בדרך לבאר שבע,...

היו לילות, אני אותם זוכרת,...

אלי, אלי שלא ייגמר לעולם...

בשלכת נושב כבר הסתיו...

מעבר להרים ולמדבר,...

על הנגב יורד ליל הסתיו...

הערב בא, שקיעה בהר יוקדת...

אל תתבייש, היה עצוב. אל תצטער...

יום יום כשאת עוברת כאן בתשע אנו לך שורקים...

בשמלה אדומה ושתי צמות,...

היה אז בוקר היום השני למלחמה בירושלים. ...

התשמע קולי רחוקי שלי...

הוא אמר: "אם תלכח אחרי / לא קטיפה תלבשי ולא משי...

אוויר הרים צלול כיין / וריח אורנים...

מים לא לגמתי, עיניים לא עצמתי...

חבר'ה, חבר'ה, רגע רגע / מנדל צבינג'י ופושקש...

על המחנה נדלק ירח / על המאהל כוכב זורח...

אנחנו שנינו מאותו הכפר:...

זה היה בסוף הקיץ, האוויר היה חמים...

אני ואתה נשנה את העולם,...

עוד מעט כמעט / אנו גוף אחד / את ידך נתת / בידי שלי לעד. ...

הוא קנה אותן בזול...

מחר, אני אהיה כה רחוקה / אל תחפשו אותי / מי שיידע למחול - ימחל על אהבתי,...

עוד יש מפרש לבן באופק / מול ענן שחור כבד...לו יהי, לו יהי...

למה לי לקחת ללב...

סוף עונת התפוזים עם ניצה...סוף עונת האהבה.

באת אלי את עיני לפקוח,...

עטור מצחך זהב שחור...

אני חיה לי מיום ליום...תמורת מעט מאוד / אתן כל כך הרבה...

יום אביב, ריחות לילך...

קצב הליכתה / קמט בשמלתה...

בדד, במשעול אל האין...

מיום אביב בהיר וצח אותך אני זוכר...

יושבים שעות / מחכים שמשיח יבוא...

שוב אני מוצץ גבעול / תחת גשר מט ליפול...

אני כל כך עצוב לי ושמש על העיר...

מה אני, אני רק בן אדם...

תם השרב הגדול...

אלפי שכירים של חרב מתכנסים בתוך מסגד...אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

זה הקיץ האחרון שלי אתכם...

וזיכרוני הראשון אם יופייך אינו מטעה אותי,...

אני הולך לבכות לך / תהיה חזק למעלה...

לעיתים את לא קולטת שאני איתך / ואין אחרת...

הילד בן שלושים, יש לו חום גבוה...

כן, אנחנו שניים, האויב שהוא חבר...

ונדמה לך שאת מושפעת מתנועותי...

במקום מסוכן שנקרא לו הבית...

ברגעים שטוב לי אני לא יכול לכתוב...

יש רגעים / נגמרות לי המילים...

היום נעשה משהו בלתי נשכח...

כשהלב בוכה רק אלוהים שומע...

לכל אחד יש ת'אחת שלו...

רוצה שיתארך הרגע / לעולם לא אהיה כמותם...

כולם מדברים על שלום / אף אחד לא מדבר על צדק...

של מי האדמה, האוויר והים?...מי אוהב אותך יותר ממני?

דור שלם דורש שלום / תנו לצה"ל לנצח...

8.07.2013

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!