יום שישי, 22 בינואר 2021

שלמה שפירא: ברכאל ראובן, משורר מן המוזה הפנימית שאינה פוסחת על "הפרח שבלב"

שלמה שפירא

לעודד אנשים אוהבי שירה וכתבו שירים בהתחלה למגרה והעזו להוציא ספר שירים. כל הכבוד להם!

ברכאל ראובן

משורר מן המוזה הפנימית  שאינה פוסחת על "הפרח שבלב"

ברכאל ראובן הוציא לאור ספר שירים בהוצאה עצמית- את "הפרח שבלב"

בעמוד הראשון של הספר מופיעה תמונתו כשהיה צעיר, ובחזית הספר תמונתו מן הימים האלה

והוא מציין "כל הזכויות שמורות לברכאל ראובן".

לא מצוין מתי יצא לאור הספר, ואני הבנתי שיצא בימים אלה, ממש בשבוע הספר.

בשיחה עמו - המשורר מציין שלמד שירה באופן פרטי אצל אלכנסנדר פן וזה היה באמצע שנות הששים במאה שעברה

  

כפי שהבנתי המשורר החליט להוציא לאור את הספר בעידוד ילדיו

ואני אומר גם בגלל הפרח השר שבלב.

 

לפני כעשור וחצי במסגרת רבת-משתתפים נאמר לו על ידי קרוב משפחה שאני כותב שירים, האיש שכח מכל אלה שעמדו מסביבו ובא לעברי, שלף שיר משלו והגיש לי כדי לשאול את דעתי.

 

קראתי בזמנו את השיר והערתי את מה שהערתי והיום איני זוכר מה הערתי ואם הערתי, אני נוהג להעיר גם "דברים קשים" כדי שידע הכותב איפה הוא עומד ב"שירה הכללית" אבל תוך עידוד וחיזוק אותו  חלק בונה ב-"הכוס המלאה" האישית של הכותב. 

 

ומדוע לא לעודד מישהו שמרגיש שירה בלבו ועובדה היא שלאחר כעשור וחצי הופתעתי לטובה מקבלת ספר שירים ממנו.

 

המשורר לא מציין מה גילו ואני משער שהוא בסביבות השבעים. איני יודע מה השכלתו ואני משער שלא למד שירה מעודו. הספר לא נערך על ידי איש והשירים מופיעים ללא ניקוד ואני מוצא הרבה שגיאות בכתיבת המלים עצמם אך לא ברעיונות השיריים המקופלים בהם שלדעתי יש בהם משהו יותר ממשורר בעל השכלה ו"גב שירי". ואני מרגיש שאני חייב לאהוב את כתיבתו האישית בגלל שכאשר:

 

"בגלי תקווה חוורת

נר בודד שרוי באפלה

יש ומאיר לו המזל

ואורו אז שופע

יש ובודד הוא בסערה

ואין לו מושיע"

ואני מוצא בספר ששירתו היא בעצם "כנפי הוללות...על חמדת נעורים", "אתה ממריא לקטוף כוכבים בשמיים, זן מיוחד כמוך, אין בעולם אפילו שניים..."

 

"הצפורים ממך למדו לעוף

 כאילו אתה רוח

בלי משקל גוף

אתה נוחת לרגע

לעוף לעוף לעוף..."

 

וזה היה קטע לזכרו של אחיו יחזקאל.

 

והנה שיר על אהבה והדרך אליה:

 

"במשחק האהבה

יש לנקוט זהירת רבה בתקופת החיזור

הרבה אושר ובידור

הרבה תקוות, פרחים ונופש

עד אפשר לעוף מתחושת החופש

אך לעיתים הדרך ארוכה ומתפתלת

ומי שמזלו איכזב ובמלכת הלבבות לא זכה

כל ימיו יילל ובסתר לבו בכה."

 

ויש בספר עוד שירי אהבה.

23.06.2011

 

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!