יום שני, 18 בדצמבר 2023

שלמה שפירא: "רובוט של סרנדה", ל- יאיר ויס / רובוט שר סרנדות, ספק אם אי-פעם יחלים. שירה רובוטית-ישירה-מתוחכמת בקופירייטרותה שמשאירה צלקות רגעיות ממשורר

שלמה שפירא

"רובוט של סרנדה", ל- יאיר ויס / רובוט שר סרנדות, ספק אם אי-פעם יחלים

כל הזכויות שמורות להוצאת לב poem ולמחבר ת.ד. 48, אביחיל, 1999

 

בספר הקדשת-תודות:

תודה לירון, גדעון, אורן, עירית ועינב

 

בעותק הספר שבידי, מופיעה הקדשה בכתב-יד:

לאיילת

מיאיר

מאי 99

-יאיר ויס- (חתימה)

 

ספר על שירה רובוטית-ישירה-מתוחכמת בקופירייטרותה שמשאירה צלקות רגעיות ממשורר שספק אם אי-פעם יחלים מכתיבתו. בזמן קריאתה היא זורקת את הקורא בין שבילים תמהוניים בארץ-רגעית-חדשה, אולי נולדה גם מ"רוח שטות".

לפנינו כתיבה שמושפעת משיווק-פרסום ישיר-סרנדי, ללא ניקוד של שורותיה.

"רובוט שר סרנדות, ספק אם אי-פעם יחלים."  (עמוד 39)

תמצאו בספר גם פרסום "בָּלָאדִי" ל- בלדתי ה"נותנת לוקחת" באי-פספוס "אף לילה" והיא טובה אל כולם והיא טובה אל עצמה", ו"כולם קוראים בשמות גנאי ויורקים לה בפנים / וכולם מקנאים בה עמוק עמוק בפנים".

בקריאת השירים הרגשתי:

"רגע אחד אבוד

 הלכנו ביחד לאיבוד

 החיוך נשאר אבל הפך רדוד

 הריקוד נמשך אבל כבר לא צמוד."

 

השיר "רובוט של סרנדה" בעמוד 39

 

רובוט שר סרנדה

מול ירח מלא

קורע לבבות מניילון

ואל חדש מתגלה

 

מלמול בלתי-פוסק

מרחף במישור הערפילי

רובוט כופר בדמותו

ופניו הם משום מה שלי

 

תרכובת חדשה מבעבעת

אלכימאי אנונימי המציא

סגסוגת של רומנטיקה וקרח

זה אני, זה שלך, אם תרצי.

 

רובוט כותב סרנדות

הצלקות מצטרפות למילים

המכות שקיבלתי בדרך

זרקו אותי בין השבילים

 

רובוט שר סרנדות, ספק אם אי-פעם יחלים.


18/6/2013

 

2 תגובות:

  1. הי שלמה.
    כאן יאיר ויס, מחבר הספר "רובוט שר סרנדה".
    גיליתי את מה שכתבת בבלוג שלך על ספרי והתרגשתי מאוד.
    זה ספר שיצא ושווק מזמן מאוד... הרבה מים ומילים זרמו מאז,
    ופתאום הדבר הזה החזיר אותי עמוק אל תוך הספר ההוא,
    הרגעים שבהם הוא נכתב, התחושות שליוו את היווצרותו והפצתו...
    וזה נגע בי במעמקים.
    מה שכתבת על הספר יפה מאוד בעיניי, וקולע',
    ובחירת הציטוטים מעניינת מאוד.
    אני מודה לך מכל הלב על המחווה שעשית,
    עשית לי הרבה שמחה.
    שיהיה לך תמיד טוב.
    יאיר ויס.

    השבמחק
  2. שלום יאיר,

    תענוג לי לשמוע ממך תגובה. שתמשיך בכיף גדול ובהצלחה. נהניתי מקריאת ספרך. כל טוב!
    שבוע טוב,
    שלמה שפירא
    2013, יוני 23, 00:46

    השבמחק

תודה רבה!