יום ראשון, 17 בדצמבר 2023

שלמה שפירא: מצאתי שירון (59 עמודים) בלי כריכה, מודפס בסטנסל, מתחילת שנות השבעים, ועל כל דף ודף רשום מתחת לשיר "כל הזכויות שמורות...". השירון יצא לאור ע"י "המרכז לתרבות וחינוך"

שלמה שפירא


מצאתי שירון (59 עמודים) בלי כריכה, מודפס בסטנסל, כאשר דף-חזית הספר קרוע. השירון מתחילת שנות השבעים, ועל כל דף ודף רשום מתחת לשיר "כל הזכויות שמורות...". השירון יצא לאור ע"י "המרכז לתרבות וחנוך" (ניסיתי למצוא המשך לאיזה מרכז ולא מצאתי).

 

חלוקת השירים מעניינת:

שירי עבודה ומולדת: שיר בקר, פנינו אל השמש העולה, שיר העבודה, שיר העמק, הבו לבנים, אל ראש ההר, אנו נהיה הראשונים.

שירי שמירה, הגנה וצבא: חפוש"ים וינגייט חומה ומגדל, הבריגדה הגדודנים, שיר הפלמ"ח, שיר לכתה אלמונית, משמר הגבול, כאן השריונים, סיירים.

שירי ים: רותי, דוגית נוסעת.

שירי שבת וחסידים: שבת שלום, אלה חמדה לבי, וטהר לבנו, ופרצת, ישמחו השמים, הללויה, הללויה בצלצלי שמע, זמר עתיק, צ'יריבים צ'ריבום, הרבי כי צוחק...צוחקים כל החסידים.

שירי המצעד: אנחנו נעבור בחושך ובאור, החזיקו לנו אצבעות, קוראים לנו ללכת, שלגיה עם כל הגמדים, היום הארוך ביותר -עוד נצעד כולנו יחד, מחר אולי נפליגה בספינות.

שירי ב-צוותא: הפינג'אן, שארם א-שייך, שם הרי גולן, שוב לא נלך - הם שבו לגבולם, מלכות החרמון - כל המלים השמחות, מי שחלם לו, זה הייתי אני ושירי, ביתי אל מול גולן, שירו של אבא - אם בהר חצבת אבן להקים בנין חדש, כבוי אורות -דרך רב הגדוד הלך אל המדבר, אילו צפרים אשר עפות מעל הים, ירושלים של זהב, לבב אנוש כמו עץ של ברוש, בעדן ילדים - יש מקום בעדן מקום נעלם, על כפיו יביא, ערב בא, עץ האלון, בדרך חזרה, אמת ואמונה, איפה היית איפה היית הגידי לי בתי היקרה, שיר המחנה, איל איל בן קרנים, החתול על הגג, מקהלה עליזה, טומבלליקה.

שירי "אגד": הנה הטייגר בא, זמר ה קיטנה, הוא היה אוטובוס ציבורי.

קנונים: עת שמש צוחקת...הגיע האביב, כל עץ פני ארץ הוא בן חלוף, מאום לא יפחידנו, חנן ועליזה יצאו לשדה, ויהודה לעולם תשב.


2013, אוג׳ 10, 19:25

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!