יום שבת, 19 באוגוסט 2023

שלמה שפירא: ראש גשר איראני במצרים בא בחשבון ותתכן התקרבות בין שתי המדינות. איראן של היום בהחלט שואפת להפוך אימפריאליסטית בעולם כולו

שלמה שפירא

ראש גשר איראני במצרים בא בחשבון ותתכן התקרבות בין שתי המדינות

איראן של היום בהחלט שואפת להפוך אימפריאליסטית בעולם כולו

 

 

איראן בעברה ובאופייה היא ארץ אימפריאליסטית. היא הצליחה בהחדרת ראשי גשר בסוריה, בלבנון, בתימן, ראש גשר סמוי בבחריין ויהיו עוד גשרים.

לגבינו המשטר באיראן- הוא אויב ועוין מאד לישראל ומאיים ומצהיר כל הזמן שמעוניין לחסל את ישראל. המצב לגבינו השתנה ללא הכר עם נפילתו של השאח ועלייתו של חומייני ואחמדינגאד ודומיו ועם הצטיידותה של איראן בנשק מתקדם והתקדמותה בפיתוח נשק גרעיני, האיום עלינו קונקרטי בהחלט.

האויב של איראן מספר אחד הוא סעודיה. איראן מוכנה להשקיע מכספה ומנשקה כדי להתקרב למצרים ולבודד את סעודיה. גם עמאן, הכוונה ירדן היא על הכוונת..

צריך לזכור שיחסי איראן-מצרים ראו פעם עדנה לאחר תקופתו של עבד-אל-נאצר שבתקופתו נפסקו היחסים הדיפלומטיים בין שתי הארצות וחודשו לאחר מותו של נאצר ולאחר נסיגת המצרים מתימן הצפונית ואז נפתח ראש-גשר איראני במצרים עם עזרה צבאית וכספית, ואיראן השקיעה במצרים אז כבליון דולר. זה הבטיח אז לאיראן "האיפריאליסטית הקטנה" להתקרב לארצות אחרות במזרח התיכון, דבר שעורר בזמנו את זעמו של סדאם חוסיין אז.

איראן של היום בהחלט שואפת להפוך לאימפריאליסטית גדולה יותר גם בעולם כולו.

כך שלא מן הנמנע שאיראן תוציא מהונה,אפילו זה יהיה על חשבון תושביה ותתקרב למצרים ואף תחזק בה את ראש הגשר. היום שומעים גם מאיראן וגם ממצרים "המתחדשת" שיתכן וייפתח דף חדש ביניהן.

 

קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 2011, מאי 2

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!