יום שבת, 19 באוגוסט 2023

שלמה שפירא: שולמית לפיד – "גֵיא אוני"/ רומן / 1989 - מלכת ארץ נפתלי- פאניה סילס / מרחוק ראתה אותם: יהודים רבים! אולי מאה, או יותר! לא יהודי ארץ הקודש, הטנג'רים, האיזמירים או הצפתיים, כי אם יהודים של בית אבא

שלמה שפירא

שולמית לפיד – "גֵיא אוני" – רומן – 1989

מלכת ארץ נפתליפאניה סילס לא ידעה כי היא פמיניסטית וכי היא נמנית עם אנשי העליה הראשונה... בגיא אוניראש פינה של היום... היא מכה שרשיםפאניה היא מאותן נשים-נפילות ששמן נפקד מספרי ההיסטוריה...

 

 

"הפכת לפלאחית"...

... חדשה טובה שמעתי היום בצפתשלושים המשפחות מרומניהכבר בדרךכמעט את כל אדמות ג'עוני קנואלפיים וחמש מאות דונם לחריש ומלבד זה אדמה למרעה ולצאן".

" 'לחריש' ! " "הבצורת לא תימשך לעד". "את המשפט הזה אני שומעת מאז באתי לכאן". "את מתחרטת?". "לא... מדוע הם באים לכאן דווקא.". "את יודעתאליעזר רוקח השפיע עליהם". "מתי הם יגיעו?". "לפני ראש השנהמי יודעאולי עוד יתגשם חלומו של ר' ישראלובגליל יקומו מאתיים כפרים יהודיים!" צחק יחיאל בהתרגשות.

..."אני אפריש מעט מהקמחוכשיגיעו נקבל את פניהם בלחם ומלחיראו נא כי עובד אדמתו ישבע לחם!" צחקה. "מה מחזיק אותך כאן?"שאל פתאוםפאניה הופתעההיא היססה ואחר ענתה: "העקשנות".

כבר מרחוק ראתה אותםיהודים רביםאולי מאהאו יותרלא יהודי ארץ הקודשהטנג'ריםהאיזמירים או הצפתייםכי אם יהודים של בית אבא!...ורק שיבואו הגשמים ולא יעבור עליהם כל מה שעבר עלינו.


קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה  2011, מאי 29

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!