יום ראשון, 20 באוגוסט 2023

שלמה שפירא: פסטיבל עכו 2009 - זלילה או משׂחקי תיאטרון

שלמה שפירא

פסטיבל עכו 2009

זלילה או משׂחקי תיאטרון

 

 

המקום : עכו העתיקה שבתוך החומות

השעה : יום חמישי , 8/10/2009 בין השעות 13:00 – 19:00

 

זה היה בשבילי פסטיבל אחר לעומת הפסטיבל שחוויתי מלפני שנתיים .

הסוחרים סוחרים בכל מקום ורוצים כמה שיותר להאכיל ולהקנות הרגשה טובה

הנהירה למסעדות , לדג ,לחומוס המיוחד (נשאלתי פעמיים על ידי עוברי אורח ,

איפה המסעדה עם החומוס המיוחד) היתה רבה

הרבה הרבה ילדים הגיעו עם הוריהם לפקוד את ה"פַרְפֵרה" ביד

אך אני הרגשתי אחרת :

תושבי המקום המבוגרים היו מנומסים , אך לא יצאו חגיגית מגדרם . הצעירים

"שׂמו פס" וכאשר שאלתי בשתי הזדמנויות שונות ובשני מקומות שונים ובכוונה

לאינפורמציה פסטיבלית תרבותית , ענו לי "בשביל זה צריך לשלם" .

אני מניח שלא ידעו מה מתרחש מתחת לאפם !

פה ושם הצ'וֹרות זרמו כנחלי איתן בסמטאות והעלו ריחות של החמצה

אך מצאתי בין השוק לנמל "בית שימוש ציבורי" נקי בלי נייר טאולט ושומר בכניסתו .

בקטעים אחדים לא מבוטלים בשוק היו שלוליות , אולי מנקיון ואולי ממי הדגים ששפכו החנויות .

ובגני הפסטיבל , בכניסתו ישבו , שתו ואכלו הרבה אנשים , אולי זה היה בגלל החום של היום

ואולי זה היה המקום המוצל , הנקי , הבטוח ביותר בעיר.

אך את מסות האנשים שימלאו את האולמות האתניות העכואיות החוויות-מתקנות

הכותליות בדמעות  ואת "המעבדה של גברת סטראגה" ואפילו את "הסדקים באויר"

הרגשתי בעמעום רב וחבל .

קבוצה גדולה של יפנים כן פקדה את המקום וקשה היה לי לשאול אותם על התרשמותם .

כתבו המארגנים :

"עכו היא הלקמוס של המציאות הישׂראלית ..."

זה כל כך נכון ! זה כל כך נכון !

חבל שהאידיקטור מצביע על צבע אדום אדום עמוק .


קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 


2009, אוק׳ 9 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!