יום חמישי, 31 באוגוסט 2023

שלמה שפירא: "מראות מצחיקות" ל- עליזה מיוחס-אלראי, עורכת: לילי פרי, הוצאה לאור "למשכל" מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד, 2004 / ספר מלא ב- "סבתא"

שלמה שפירא

"מראות מצחיקות" ל- עליזה מיוחס-אלראי, עורכת: לילי פרי, הוצאה לאור "למשכל" מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד, 2004

ספר מלא ב- "סבתא": 

"אני לא יודעת אם מתגעגעים בגלל שנזכרים בדברים, או שנזכרים בדברים בגלל שמתגעגעים, כך או כך, אני התגעגעתי. אמא השאירה אותי אצל סבתא...אפילו שהמחשבה על בית-ספר בירושלים עם הילדות מהשכונה של סבתא עשתה לי רע בנשמה".

"לסבתא היה מזל גדול להתחתן עם הבחור שהיה השידוך הכי מבוקש בשכונה...לפי סבתא, סבא היה סוחר ממולח ואיש נדיב שהציל הרבה אנשים מחרפת רעב..."

"מרוב בריחות ומרוב נסיונות פיוס והתערבויות של סבתא ושל דודים ודודות נעשו יותר מדי נזקים שאולי אי-אפשר לתקן כלום, מה גם שאמא תמיד אומרת שצלחת שנשברת אפשר להדביק אבל הסדק תמיד ייראה..."

"אמא רק נכנסה לבית של סבתא וכבר יצאנו לטייל בעיר, כך אמרה לסבתא, אבל מה שהיא רצתה באמת זה להגיע לשוק מחנה יהודה, שם היו כמה חנויות צורפים שאמא וסבתא הכירו, כי סבתא משכנה או מכרה שם מטבעות זהב טורקיות  שנשארו לה עוד מסבא כשהיתה זקוקה לכסף...אמא גם רצתה להפתיע את אחותי במתנה יפה לגיוס ולשמח אותה אחרי שנפרדה מהחבר שלה. היא החליטה לחפש לה פטיפון, כי מוזיקה עושה טוב בנשמה, כך אמרה, ולא אמרתי לה שלפי דעתי מוזיקה לא תמיד עושה טוב בנשמה, וכבר ראיתי את אמא בוכה כשהיתה שומעת מוזיקה, ולא רק בשירים עצובים, גם שירים עליזים עוררו בה געגועים וזכרונות כואבים."

"אהבתי מאוד להסתובב במחסן בין חפצים הישנים שמונחים שם כבר שנים ושאולי יום אחד עוד יהיה שימוש, ובינתיים הם שימשו בית לחרקים ובעיקר לעכבישים, והכי אהבתי את הריח המסתורי של החפצים הישנים שריחם השתנה עם הזמן. כמה שונה ריח של עץ חדש כשמנסרים אותו מריחו של רהיט ישן, כמה שונה ריח הנייר החדש מריחו של הישן, ריח הבד החדש לעומת הריח של החדש, ריחו של התינוק שבא הביתה לעומת ריחו של אדם זקן...רק ריח האדמה אינו משתנה,"...

"לפעמים, כאשר הייתי כועסת על אמא ואבא, או כאשר הייתי מקנאה בילדות שנראה לי שהן באות מבית יותר מוצלח מהבית שלי, הייתי מדמיינת אפשרויות שאני נולדת להורים אחרים עם אבא אחר שבא לאסוף אותי מבית-הספר במכונית מהודרת לבית המפואר שסביבו דשא גדול ומטופח וחמישה כלבים יפים שרצים לקראתי."...וזה לא שאני הייתי מוכנה להחליף את ההורים שלי באחרים, שהרי רק המחשבה על כך מביאה אותי לבכי."...

31.08.2023



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!