יום ראשון, 18 בפברואר 2024

שלמה שפירא: דאגה סביב קיום תפילה קבוצתית של נשים ברחבת הכותל המערבי/ מסמך לבקשת ח"כ עליזה לביא/אני אדם מסורתי יליד עיראק ומעריך את המערכה השיפוטית בארצנו

שלמה שפירא


אני מעריך מאד את המערכת השיפוטית בארצנו. אינני אדם חרדי ולא דתי. אני אדם מסורתי יליד עירק.

אני עוקב בדאגה על מה שעומד להתחולל סביב הסוגייה:

"מסמך זה נכתב לבקשת חברת הכנסת עליזה לביא, ומוגש לקראת דיון משותף של הוועדה לקידום מעמד האישה וועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא הסדרי התפילה בכותל המערבי - נשים מתפללות בכותל. מסמך זה יסקור את ההתפתחויות בנושא ב-24 השנים האחרונות, למן התפילה הראשונה בשלהי 1988, שבה נעשה ניסיון לקיום תפילה קבוצתית של נשים ברחבת הכותל המערבי, ובכלל זה קריאה בספר תורה והתעטפות בטלית. נוסף על כך יוצגו ניסיונות ההסדרה פסיקות בג"ץ, ועדות שרים וועדות מנכ"לים ממשלתיות והחלטות הפרקליטות..." 

אני מעריך מאד מאד את המערכת השיפוטית בארצנו, וטוב שהגיעו העניינים כפי שהגיעו עד היום. אך אנא, וזאת עצתי האישית, אין סיבה, דווקא עכשיו להיכנס עם הראש בכותל בכל הכוח. יש לזכור שיש רבים בתוכנו שמוכנים להתדיין סביב הסוגייה הזאת ולשפר יותר את ההישגים. אך לרבים מאיתנו יש הרגשה שיש כאן גם 

"גיחוך לוקאלי זמני" והרגשה של "זילות מוקצנת" לעתיד לבוא, לעומת "האיתנות ההיסטורית היהודית בת-אלפיים" סביב הכותלאל נא נחריף ונקצין את הארכיאולוגיה-הדמעתית של עמנו בת אלפיים שנות חורבן וגלות.

ועתה כשכמעט נגאלנו, בואו ולא נחריף את הקיטוב בינינו. נניח לכותל שיתן זרימה נכונה טבעית לאורך זמן עתידנו. נשאיר את הכותל ב"קונצנזוס" רחב ככל האפשר היום והעתיד יתן "פריו הטבעי". חבל לכופף ידיים מצד כלשהו! וחבל בנושא רגיש כל כך לדגדג את המערכת השיפוטית האיתנה שלנו.


2013, מאי 12, 18:12

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!