יום רביעי, 14 בפברואר 2024

שלמה שפירא: על מעברה וסקאנדלים- 1949-1951 / בהרצלה / "מה שעשית יותר חשוב מאשר לקנות נפט", אמרתי לו הוא חדל להיות נזקק סעד

שלמה שפירא

על מעברה וסקאנדלים- 1949-1951

בן-ציון מיכאלי, יו"ר המועצה המקומית בהרצליה, קנה את עולמו אצל עושה סקאנדאלים במעברה, שהיה בן לאב שהיה רב במצרים

עושה הסקאנדאלים סודר בעבודה של חלוקת נפט במעברה

רק אחרי מות אביו הזדמן לו לקיים מצוות כיבוד אב

"מה שעשית יותר חשוב מאשר לקנות נפט", אמרתי לו

הוא חדל להיות נזקק סעד

 

 

"...היו בעיות עם אנשים, שסירבו לעזוב את הבלוקון, או הפחון שלהם במעברה. היו מקרה סעד, מהם זקנים, נכים וחולים. אלה יצרו את רוב הבעיות. לא פעם צרו על משרדי, עד שבערב לא יכולתי ללכת הביתה. רק שני אנשים ויתרו מרצונם על מעמד של נתמכי סעד.

מקרה אחד קשור לגברתן, שהיה עושה סקאנדאלים באסיפות במעברה, עד שסוף-סוף סודר בעבודה של חלוקת נפט. נתנו לו תקציב בשביל צחזור מכירות. בפדיון קנה שוב וכך הסתדר. באחד הימים חזר למנהל מחלקת הסעד ואמר שאין לו עוד כסף לקניית נפט ותבע הקצבה נוספת. כשנדחה, צעק והפך את השולחן. נאמר לו, שלא יקבל דבר בלי אישור מראש המועצה. כששמע זאת, בא אלי. הוזהרתי, שהאיש חמוש בסכין, אך דחיתי את ההצעה על נוכחות המשטרה. דבר ראשון שאלתי את האיש בקול רוגע לאן נעלם הכסף. אז התחיל לבכות. כשחקרתיו לפשר הבכי, סיפר שבפדיון ממכירת הנפט הקים מצבה על קבר אביו, שהיה רב במצרים. אז התחלתי להלל ולשבח את הגברתן על מעשהו. "מה שעשית יותר חשוב מאשר לקנות נפט", אמרתי לו. מסתבר, שהגברתן היה בריון מקטנותו, הכבשה השחורה במשפחתו, שעשה הכל בניגוד לרצון אביו, וזה התבייש בו. רק אחרי מות אביו הזדמן לו לקיים מצוות כיבוד אב. מיד הבטחתי לו תקציב חדש לקניית נפט. - מאז קניתי את עולמי אצלו. הוא חדל להיות נזקק סעד."


2012, ינו׳ 28, 12:58

 

תגובה 1:

  1. מעניין מאד שלמה, הערכים עליהם גדלנו השתנו לחלוטין...

    רחל הדר,
    14.02.2024, 18:45

    השבמחק

תודה רבה!