יום שישי, 16 בפברואר 2024

שלמה שפירא: "זרקאלו - ראי לספרות רוסית עכשווית", בעריכת אירינה ו- רובל-גולובקינה,/ הוצאת הקיבוץ המאוחד ו- עם עובד, 2001/בחיפושים אחרי הסטטוס האבוד!

שלמה שפירא


"זרקאלו - ראי לספרות רוסית עכשווית", בעריכת אירינה ו- רובל-גולובקינה, עריכת התרגומים: שלומית אביאסף ו- דינה מרקון, קו אדום / הוצאת הקיבוץ המאוחד ו- עם עובד, 2001

עורכו הראשון: אלכסנדר גולדשטיין


בחיפושים אחרי הסטטוס האבוד!

 

...רצון מוזר: לדבר בקולך-שלך, בלי להסתגר בתוך שבלול חמקני, או בדיבור עקיף, משיק ולא נוגע. המעבר מארץ אחת לארץ אחרת הפך את הרצון הזה לכורח המציאות...

...מטרתנו אינה למלא את החללים התרבותיים - (אחד הפרדוקסים המצערים בתרבות הישראלית היא העובדה, שהספרות העברית והאמנות היו תלושות מתרבות האוואנגארד הרוסי של המאה ה-20. הספרות העברית על נציגיה "הרוסיים" הרבים לא הצליחה להתקדם מעבר לקלאסיקה הרוסית של המאה ה-19) - חובה זאת מוטלת על אנשי האקדמיה ועל המתרגמים לעברית. המהדורה העברית של זרקאלו נועדה להלחים זה אל זה את שני קרעי התרבויות. מטרתנו היא להתחיל בדו-שיח שהתאחר במאה שנה, לאפשר לעם בישראל להתוודע אל עוד אחד משבטיו הגדולים והחשובים, החי עם שאר השבטים אולם תודעתו התרבותית היא עדיין בגדר תעלומה. מחסום השפה אינו יכול להוות מכשול, במקום שבו מתקיימים צפנים קיומיים משותפים...   (מערכת זרקאלו בפתח-דבר, עמודים 7-9).


  • זרקאלו : יצירה רוסית עכשווית בשיח הישראלי / בעריכת אירינה ורובל-גולובקינה וניר ברעם. ‫ תל אביב : עם עובד, תשס"ה. 

תוכן העניינים:

היבטיו של הזיווג הרוחני - אלכסנדר גולדשטיין, שיר השירים - מויסיי וינוקור, שירים - מיכאיל גרובמן, אהבת הקאסטות הרת המיתוסים - פאול פפרשטיין, שירים - אלכסנדר ברש, שבת לעד - ליאוניד גירשוביץ', מושבה שמיימית - אלכסנדרה פטרובה, הימנון לעייפות - ואדים רוסמן, SKANDALON - דמיטרי סליבניאק, סיפורים על מתים - מיכאיל גרובמן, גונסקה מסינדזוקו - ייבגני שטיינר, מחמד ובורחס - סרגיי סמירנוב, שירים - סביילי גרינברג, העתיד כבר כאן (שיחה עם אירינה ורובל-גולובקינה) - נ.א. חארדז'ייב, על מאלוויץ' - מיכאל גרובמן, על הגובה ועל הנמוך - דימיטרי סגל, מעשה בעקור תרבות - איליה קבקוב, השולחן העגול של זרקאלו - בחיפושים אחרי הסטטוס האבוד.

 

עמוד 87:

מובאים כאן ארבעה פרקים ( ברלין מנוחה ברלין חירות) מתוך הכרך השני של הרומאן "אהבת הקאסטות הרת-המיתוסים" מאת ס' אנופפרייב ופ' פפרשטיין, שמהווים את כל חלקו השני של הרומאן. חלק זה מתאר את אירועי המלחמה הפטריוטית הגדולה (מלחמת העולם השנייה בחזית המזרח)... ראה: עמודים 87-134.


2013, אפר׳ 23, 22:20

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!