יום חמישי, 1 בפברואר 2024

שלמה שפירא: "תמיד בריא", ל- ד"ר רוברט ג' דז'קסון, ערוך בידי א. ערך (ברגגרין), הוצאת אליעזר ערך (ברגגרין), ספרי "אורח חיים", עברית: ש. מנדל, מהדורה שניה, 1958

שלמה שפירא


"תמיד בריא", ל- ד"ר רוברט ג' דז'קסון, ערוך בידי א. ערך (ברגגרין), הוצאת אליעזר ערך (ברגגרין), ספרי "אורח חיים", עברית: ש. מנדל, מהדורה שניה, 1958

 

כיצד נעשה אדם חולה וחשוך מרפא, בריא וחסון? באיזו שיטה נקט? על כך מסופר בספר שלפנינו.

מחבר הספר שהוא עצמו היה רופא בעל פראקטיקה גדולה וחלה בגיל צעיר החליט לנסות שיטת ריפוי, שונה מזו המקובלת, ניסה והצליח. הספר איננו ספר לבריאות הגוף בלבד, אלא גם לבריאות הנפש. הוא כולל השקפה אופטימית...אין לו לאדם אלא להתאים את אורח חייו לחוקי הטבע ודרישותיו עד כדי הרמוניה שלימה...

בתחילת הספר תמונתו של המחבר בגיל 82


הפרקים בספר:

בשער הספר, על מהות המחלה ועל כוח החיים, חוקי היסוד של עקרון החיים, כדרך הטבע ושלא כדרך הטבע, מאכלינו, הרגלי מזון גרועים, העור והפונקציות המוזנחות שלו, שרירים בלתי מפותחים כל צרכם, אני משנה את אורח חיי, תזונה נכונה, התפתחות בריאה של השרירים, הטיפול בעור, הרוח, חיי הרגש והשינה, כיצד לרזות (הוראות למשמינים), כיצד להשמין (הוראות לרזים), דברי סיום,בשולי הספר, לחסידי אורח החיים המתוקן -מאת המו"ל.

 

לחסידי אורח החיים המתוקן ואוהדיו! (פניה מאת המו"ל):

...המשימה הראשונה במעלה היא לפתוח בתי אוכל עממייים שיספקו לכל דורש מזון פשוט, טבעי, טעים ומבריא במחיר מוזל. רבים הם כיום בארץ המבינים את הצורך בזה ושאין ברצונם להרוס את בריאותם בבתי אוכל המקובלים.

ולאלה שמתפקידם לעשות למען בריאות האומה וטובתה יש לפנות בתביעה שלא יתעלמו מאחריותם. יתנו נא את האפשרות לכל אדם ביישוב לקבל ארוחה מבריאה, בצורה טבעית תמורת תשלום מינימלי ויפתחו בתי אוכל כאלה.

בתי אוכל אלה לא רק יחסכו מיליונים המוצאים למזונות יקרים ופסולים הגורמים למחלות, אלא גם ישמשו לכל העם בתי אולפנא לחיי צנע, לא מתוך הרגשה של וויתור מאונס אלא מתוך הבנה שאורח חיים זה הוא הדרך והוא המוביל לבריאות אמת.

בתי אוכל אלה יפחיתו את הצורך בבתי חולים. בתי אוכל אלו יקטינו את העבריינות המחרידה ההולכת וגדלה מיום ליום ושאחד הגורמים החשובים שלה הוא המזון הבלתי טבעי, המגרה והמטמטם את החושים ומרגיל את האדם לכל הדרכים הנלוזות. בתי אוכל אלו ישימו קץ לתופעה המחפירה ולפשע של השלכת "עודפי מזון" למזבלות.  

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!