יום חמישי, 15 בפברואר 2024

שלמה שפירא: "תורת חיי" -שירים ושורות מן הלב - מקאמות וסיפורים - ספר מהחיים" ל- יחזקאל אבו זווילי, הוצאה פרטית, 2003/על אמו עם תמונתה - אבו זווילי כותב בעמוד 171

שלמה שפירא


"תורת חיי" -שירים ושורות מן הלב - מקאמות וסיפורים - ספר מהחיים" ל- יחזקאל אבו זווילי,

הוצאה פרטית, 2003


הקדשה בספר:

למרות הכל

לרגל יובל הארבעים לנישואינו

אני מקדיש את הספר הזה לאישתי

ולכל הילדים והנכדים


                ****************

10.3.2002

אמא שלי מיוחדת. אמא מיוחדת מכל העולם, אני כותב ומרגיש מיותם

 

על אמו - אבו זווילי כותב בעמוד 171 ובעמוד הזה מופיעה תמונת אמו של מחבר הספר

 

אמא , אין כמוךְ מיחדת בעולם (בהמשך השורה מופיעים חמישה כוכבים)

געגועים למשפטיך החסרים לי לנחומים (בהמשך השורה מופיעים חמישה כוכבים)

 

אני היקר, נשמתי צמאה לחום

אתפלל לאלהים שיברך נשמתך בשלום

 

הִתְוית לי להבין את דרך החיים

נטעתְּ בי יושר ודרכי מנעמים

 

אמרה: דע, אדם, המציאות תעבור עליך כחלום

ארדוף ואשׂיג את הזמן, ואדע איך לנשום

 

פחד לא ילווני אף שעה משעות היום

אמא, הזכרונות שלך רודפים אותי בחלום

 

באומץ-לב נחכה לזמנים היפים

בכל הדורות - זו היתה תקות היהודים

 

תמכתְּ בי והצלחתי אני יותר מכלם

ועמידתךְ לצדי היתה ברכה ורחמים

 

הלכת עד מהרה, ונשארתי יתום

נפרדנו והפרידה היתה כמו בחלום

 

ואדע איך להתמודד, ואת חיי להשלים

אחוה ורעות בין המשפחות - אני אשׂים.

 

דחפים ידחפוךָ בריצה למרום

באומץ לב אנוט בחיים ואדע ליזום

 

האופי שלי חזק, אעבוד ללא מתום

לא אטוש תורתך ואפלו הסבל איום

 

נתפלל ביחד ונצפה לברכת אלהים

ובזרוע נטויה יצילנו אל כולנו מכל הזדים.


************

בתוך הספר מצאתי דף-העתק 

ממכתבו של משה קצב, בהיותו נשיא מיום, 2 אפריל 2003:

 

הנשיא

ירושלים, כ"ט אדר ב' תשס"ג

2 אפריל 2003

 

לכבוד

מר יחזקאל אבו זווילי

רח' יפו 47

ירושלים

 

שלום רב,

אני מודה לך על שהואלת להעניק לי את ספרך "תורת חיי" ותודה

מיוחדת על השיר שהקדשת לי.

תולדות חייך ופועלך שזורים במפעל ההתיישבות היהודית בארץ

ישראל, בחיי המדינה ובמסורת היהודית ומאפשרים לנו לחוותם

מזווית ראייתך האישית והמעניינת.

הנני מאחל לך, ולבני ביתך שלווה, חדווה וסיפוק בכל מעשי ידיך.

בברכה

משה קצב


2012, דצמ׳ 14, 15:58

 

4 תגובות:

  1. הערה:
    רכשתי את הספר מ-פרופ' שמואל מורה בשנת 2007 שביקש ממני - אם אפשר - לציינו בבלוג שלי

    השבמחק
  2. עיין בספר אחר של יחזקאל אבו זווילי - "לבסוף משפטיך כמו שירים/אלוף השירים והזמירות/ "שיר-השירים ל-יחזקאל אבו זווילי" - שירים ושורות מן הלב.
    30/4/2014 07:38

    השבמחק
  3. מעניין מאד, יישר כוח

    רחל הדר ,
    15.02.2024, 20:17

    השבמחק
  4. תודה, אהבתי. במיוחד השיר שלו על אימא

    אלה ,
    15.02.2024, 20:01

    השבמחק

תודה רבה!