יום רביעי, 28 בפברואר 2024

שלמה שפירא: חזון דניאל /7.02.2007 / האם לשר המשפטים דניאל פרידמן יש יכולת לשנות דברים כאשר יהיה לו רצון חזק לכך / כתבתי בעיתון "הצופה"

שלמה שפירא

חזון דניאל /7.02.2007

האם לשר המשפטים דניאל פרידמן יש יכולת לשנות דברים כאשר יהיה לו רצון חזק לכך

כתבתי בעיתון "הצופה"


"כל אחד צריך להבין שגם כוחו של שר המשפטים מוגבל. יש דברים שאפשר לעשות ויש דברים שאי אפשר לעשות, ויש גם דברים שאנשים אחרים משכנעים אותך שלא צריך לעשות" - כך אמר שר המשפטים המיועד, פרופ' דניאל פרידמן. הממשלה כידוע אישרה שלשום בישיבה מיוחדת את מינויו של פרידמן, עליו הכריז ראש הממשלה אהוד אולמרט.
בחירתו מחוללת סערה בחוגים שונים בישראל בגלל התבטאויותיו הטריות השנויות במחלוקת על מערכות אכיפת החוק, הפרקליטות, והיועץ המשפטי לממשלה בקשר לאימוץ התנהגות אחרת בנושאים שהיו "בוערים" לאחרונה.
בין כך או כך, שר המשפטים החדש חייב להתחיל להתמודד בתפקידו החדש ובין השאר גם בדברים שבאמת צריכים להיעשות בצורה עניינית והוגנת לטובת כולנו. רצוי שדברים אלו יערכו במסגרת קשרי עבודה תקינים ונעימים, ורצוי וחשוב לבחור בסימביוזה בונה ולא בטלטלה פרזיטית שרואה את התמונה בכללותה כאיים שאין יבשה משותפת לדריכה בטוחה עליה מצד כולנו.
אין ספק,שברגע הראשון תהיה בלימה לכאן ולכאן. יהיו בדקי בית, ויהיו גישושים כיצד להתקרב כך שכל אחד עם האמת שלו יוכל להידבר עם האחר. אחרי הכל, גם השר החדש עם כל הרזומה האקדמי שלו במגדל השן ירד מטה ליישום ב"שטח", וינסה להיכנס לנעליו של הצד השני. אין דבר חשוב מאשר המטוטלת הפנימית הרואה מכאן ומשם ומשם ומכאן, ואז אפשר לשקול דברים מתוך העניין לגופו של עניין. יהיו הידברויות, יהיו לחצים עניינים לכאן ולשם ובסופו של דבר, כאשר ישנו שר שאיננו פוליטיקאי, ואומרים עליו שהוא הגון וגם תוכו כברו, וכשם שידענו מה מחשבותיו קודם נדע בדיוק גם מהן מחשבותיו הממלכתיות. עלינו רק לצפות שלא יתכופף בלחץ אינטרסנטים שונים, ויהא מינוי זה לטובה ולברכה, כדי לאחל על המוגמר בלב שלם.
אני בטוח שמעכשיו הדברים שיישמעו מפי השר יהיו במידה רבה שונים מהתבטאויותיו כאזרח וכפרקליט "חוץ". נשמע פחות את הנחרצות בתפיסותיו, ויותר את ההבנה הנחרצת לטובת הכלל.
השר החדש מודע ש"כוחו כשר משפטים מוגבל", וגם מודע לכך שמעשיו עוברים בחינה בפני גורמי שטח רבים תוססים במדינה,והוא חייב לעשות הכל כדי להרגיע את השטח, ולעזור להחזיר את האמון המלא למערכות המשפט בישראל וגם לגבות אותן בשעת צורך ואמת.
אמנות היא לשזור מקסם טוב ל"שופטיו ושוטריו" של עם ישראל בעיני עם ישראל, ולאדם הזה עם ההזדמנות הכה נדירה לידיו ומשמעותית ניתן אמון ונאחל לו דרך צלחה.

קטע זה פרסמתי בעיתון "הצופה" וגם בבלוג הישן שלי ב- וואלה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!