יום שבת, 16 בספטמבר 2023

שלמה שפירא: השתנה? (כוונתי לשינוי ולא להשתנה) - בכל זאת - יש מקרה שממחיש יחד שינוי גם השתנה:

שלמה שפירא

השתנה? (כוונתי לשינוי ולא להשתנה) - בכל זאת - יש מקרה שממחיש יחד שינוי גם השתנה:

בזמן המעברות - שני בלוקים מחוברים עם בית שימוש משותף אחד. בלוק אחד טען שבית השימוש שלו ובלוק שני טען שבית השימוש שלו. היתה מלחמה משפטית בין חצאי הבלוק  והיה דיון בבית המשפט ועו"ד שעלה מעיראק לישראל ייצג משפחה עם עשר נפשות שגם היא עלתה מעיראק כנגד אישה בודדה ניצולת שואה שגרה בגפה בחצי הבלוק השני.והחליטה פתאום לא להשתמש בבית השימוש המשותף - השאלה הייתה - מי יבנה בשטח שלו בית-שימוש נוסף כדי שתהיה הפרדת בתי שימוש בין חצאי הבלוק. בית המשפט פסק לטובת המשפחה שעלתה מעיראק. אז שמעתי שבאחד הוויכוחים בבית המשפט עורך הדין "העיראקי"הדגיש שיש הבדל בין גבר לאישה - אישה אינה יכולה להשתין בחוץ ולעמוד ליד קיר ולהשתין... האישה הפסידה במשפט ונקבע שהיא תבנה בית- שימוש משלה על חשבונה בשטח הבלוק שלה. זאת דוגמה לעוד צרה שצצה בזמן המעברות.

***

כשנשאל יורם גאון - מה, לדעתו, השתנה? הוא ענה - "לא אני, לא התיאטרון, לא אורות גם לא השתנו אורות ההשכמה והזריחה., גם האל החי המרומם על כרובים".

יוסי אלפי - פספס הופעה ב- קאמרי - כך, בכל זאת משתנים הרבה דברים.

הודעה ביזארית- "אישה תועדה כשהיא משתינה בעמידה בשירותי גברים. - היום הכל אפשרי בדרך אל הביזריות.

מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? תשאלו - צדיק, תם, רשע ו- שאינו יודע לשאול.

בעולם הגדול עוד בימים עברו, בתחילת המאה שעברה - עוד אז הייתה פתיחות לשינויים - : ההגדה לבית פורסייט: "בעל נכסים" (1906), "שלהי קיץ" (1918), "בקולר" (1920), "יקיצה" (1920), ו"עומד לשכירה" (1921); כמו גם על הטרילוגיה "קומדיה מודרנית" מאת גלסוורתי.

16.09.2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!