יום ראשון, 10 בספטמבר 2023

שלמה שפירא: " מסך אחרון על שרגא פרידמן, תרפ"ד-תש"ל ", סיפור אישי /מאד הייתי רוצה לגלם את "החולה המדומה", אולי מפני שאני עצמי היפוכונדר, ושחקנים אוהבים לשחק את עצמם על הבמה

 שלמה שפירא

" מסך אחרון על שרגא פרידמן, תרפ"ד-תש"ל ", סיפורו האישי של שרגא, המובא בגוף ראשון ונבנה מראיונות עם ר. בשן, מ. אוהד, ע. בר-קדמא, ג. מירון, נ. פרידלנדר, ןמ. בן-שאול, הביאו לדפוס דן אלמגור ועמיקם גורביץ, הוצאת עמיקם, תשל"ג

 

אתה שואל מתי התחלתי להתעסק בתיאטרון?...מה שיחקנו? מה לא שיחקנו?...א-דו-ני! אתה צריך לדעת שאני נולדתי בפורים. "א-פורים קינד", וילד-פורים לא שואלים מדוע הוא שחקן! אד-רבא, תמצא לי אחד שנולד בפורים ואיננו "שפילער"!...התפקיד הראשון שלי? תצחק, תצחק. אבל כמו שאתה רואה אותי עם האף שלי, שיחקתי את אסתר המלכה בהצגה חגיגית, שנערכה בבית-ספר עממי לבני גבירים יהודים...

 

תפקידים ראשונים בבימה: 1946-1948

1949 : בערבות הנגב, 1949-1951: "הדיבוק" בבימה,

1951: בימוי ראשון - בדרך לאילת,  1953: בימוי - אכזר מכל המלך, "אגדת שלושה וארבעה", "אמא טבע" - 1954, "שלושדה שברחו, מקבת*אותלו*  מלך ליר - 1954/55, מדיאה, המרד על הקיין, סילונים - 1956, איי לייק מייק, סנונית בחוף מיומבה - 1957, הביצה, ביקור הגברת הזקנה, אדון בידרמן,...בימוי: הצגות מועדון התיאטרון...

 

...אילו תפקידים היית רוצה לגלם? קשה להגיד: אשחק מה שיתנו לי, כמובן, מאד הייתי רוצה לגלם את "החולה המדומה", אולי מפני שאני עצמי היפוכונדר, ושחקנים אוהבים לשחק את עצמם על הבמה...  (עמוד 83)


קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה, 2013, אוג׳ 25

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!