יום ראשון, 10 בספטמבר 2023

שלמה שפירא: ואלה שנות...50 למדינת ישראל" ל- נסים משעל / כך הם רואים את ישראל: ס.יזהר, ירון לונדון, סמי מיכאל, מאיר שלו, יוסף בורג, אמנון ליפקין-שחק, יעקב שרת, חיים כהן...סמי סמוחה,

שלמה שפירא

ואלה שנות...50 למדינת ישראל" ל- נסים משעל, עורך אחראי: דב איכנולד, עורכת: עליזה ציגלר, הוצאת ידיעות אחרונות, 1997

 

בין הכותבים בספר - כך הם רואים את ישראל:

ס.יזהר, ירון לונדון, סמי מיכאל, מאיר שלו, יוסף בורג, אמנון ליפקין-שחק, יעקב שרת, חיים כהן, מאיר פעיל, אמנון אחי-נעמי, שמעון שטרית, סמי סמוחה, איסר הראל, אורי אבנרי, חיים באר, יוסי שריד, אפרים קישון, יצחק שמיר, עזמי בשארה, אריאל שרון, חיים יבין, יוסי ביילין, דוד אלכסנדר, חיים רמון, אסתר רוט-שחמורוב, יצחק מרדכי, זבולון המר, עמיר פרץ, בנימין ועִדו נתניהו, רוני מילוא, שולמית אלוני, עזר וייצמן, חיים גורי, איתן בן אליהו, א. ב. יהושע, אברהם בורג, סבר פלוצקר, מסקי שיברו סיוון, דני אבבה, בתיה ארד, דויד גרוסמן, אילנה דיין, שאול משעל, אביעזר רביצקי, דן מרידור, לאה רבין, שמעון פרס, הרב יהודה עמיטל, המלך חוסיין, אהוד ברק, יוסף לפיד, נחום ברנע, יהודה עמיחי. 

 

מ- עמוד 68

10.1.1956: ביצה נוספת לכל נפש

"הקלה" של ממש בקיצוב ובצנע. הגורמים האחראים לקיצוב המזון החליטו להעלות את מנת הביצים הניתנת לתושבי ישראל. במקום תשע ביצים לנפש בכל חודש, יינתנו מעתה עשר ביצים. ביצה נוספת לכל נפש. ובא לציון גואל.

 

מ- עמוד 46

22.5.1952: אם אין דלק - אין כלי רכב

בגלל מחסור חמור בדלק, החליטה הממשלה לקבוע שני ימים בשבוע שבהם ישבתו כל כלי הרכב במדינה. על כל מכונית הודבקה מדבקה לציון היום שבו אסור לנסוע בה. גם הפעילות של האוטובוסים צומצמה, והנסיעות פסקו בשעה 11 בלילה. החלטת הממשלה עוררה כעס רב בציבור.

 

מ- עמוד 175

1.3.1972: נפטר משה סנה

משה סנה, אחת הדמויות הבולטות בהנהגה הישראלית, הלך לעולמו בגיל 64. לפני קום המדינה היה סנה ראש המפקדה הארצית של ההגנה וחבר בכיר במוסדות הראשיים של המדינה-בדרך. ב-1947 הוא פרש משורת הציונים-הכללים והצטרף למפ"ם, במסגרתה הקים פלג שמאלני שהתאחד עם מק"י - המפלגה הקומוניסטית הישרלית.

 

מ- עמוד 271

6.11.1987: זוהר ארגוב התאבד

זוהר ארגוב שנחשב לאליל הזמר המזרחי, שם קץ לחייו בתלייה בתא המעצר של משטרת ראשון-לציון. ארגוב, שבשיא הצלחתו התמכר לסמים קשים, ניסה בתקופה האחרונה להיגמל - אך ללא הצלחה. הוא הפסיק להופיע והסתבך בעבירות פליליות. הוא התאבד שעות מספר לאחר שנעצר.

 

מ- עמוד 304

14.1.1993: בנימין נתניהו: "מנסים לסחוט אותי על רקע פרשת אהבים שהיתה לי"

"קשה לנו". במהלך השבת הסתגר הזוג בביתו. מנסה להתגבר על מה שכינה ביבי בשידור בטלוויזיה "החוב לאשתי". מקורבים אמרו: מאז החלה הפרשה שורר ביניהם "נתק רגשי", אבל שרהלה שומרת על איפוק ראוי לשבח.

...פרשת "הקלטת הלוהטת" לא פגעה בסופו של דבר, בתדמיתו של נתניהו. בבחירות המוקדמות על ראשות הליכוד הוא הצליח לגבור בקלות על דוד לוי, וזכה בתמיכת 52 אחוזים מקולות הבוחרים, לעומת 27 אחוזים שקיבל לוי.

 

מ- עמוד 303

ח"כ שמעון פרס: על הסכם אוסלו בכותרת "הצעד הראשון - לא האחרון"

...הסכם אוסלו הוא הסכם טוב, וישנן בעיות מפני שהממשלה שנבחרה ב-1996 היא ממשלה לא טובה. היא איננה נאמנה להסכם אוסלו, ואין לה תוכנית אלטרנטיבית משלה. מה טעם לדבר על הסכם קבע, כאשר בכל אחת מהנקודות הדרושות להסכם כזה קיימת אי-הסכמת-קבע...


קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה, 2013, יוני 12

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!