יום שבת, 2 בספטמבר 2023

שלמה שפירא: מתוך "קונטרס טהור עינים" בספר "אוצר הקדֻשָּׁה" לרבי נחמן מברסלב - העינים שגם עלולות להכשיל בִּרְאִיּוֹת אסורות

שלמה שפירא

מתוך "קונטרס טהור עינים"לרבי נחמן מברסלב

העינים שגם עלולות להכשיל בִּרְאִיּוֹת אסורות

וחכמינו הקדושים אמרו (סנהדרין מה.): "אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות"...כי באמת העינים הם האיברים הכי רוחניים של האדם. ולכן אנו מוצאים, שגם בטבע העינים, אם רק נכנס איזה גרגיר אבק, כבר העין דומעת ומבלבלת את האדם, והוא מצטער מאד, ואינו יכול להסתכל. ואם זה בגשמי, על אחת כמה וכמה באין ערך ברוחני. אם אדם רק מסתכל הסתכלות אחת רעה, כבר פוגם בנשמתו, ונעקרת ממקום מחצבתה...

 

מתוך "קונטרס טהור עינים"לרבי נחמן מברסלב, ש- "יעורר ויחזק את כל בר ישראל על טהרת העינים, ויורה דרכים ועצות, איך להיות חזק בקדשת טהרת עיניו, אשר זה היסוד ביהדות, ואשרי ממי ששומר עיניו בעתים הללו, שזה הנסיון הכי קשה".

הקונטרס טהור עינים מופיע בספר"אוצר הקדֻשָּׁה", והוא לקוטי קונטרסים בנויים ומיסדים על-פי דברי...רבי נתן מברסלב...המדברים מתקון האדם וקדשתו, ואיך יכול לצאת מהפח יקוש שנפל לשם, תשנ"ט.

באותו ספר יש עוד קונטרסים: "יפה עינים", "עינים יפות", "שמור עיניך", "קדשת העינים", "עין בעין", "עינים קדושות", "מאירת עינים".

 

קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 2013, יוני 12

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!