יום שישי, 5 בינואר 2024

שלמה שפירא: חשבנו פעם, יותר נכון, חשב בנימין נתניהו

שלמה שפירא

חשבנו פעם, יותר נכון, חשב בנימין נתניהו

חשבנו פעם, יותר נכון, חשב בנימין נתניהו: החמאס רוצה לשלוט בעזה וישראל השלימה עם שלטונו. לשני הצדדים היה אינטרס לשמור על המשכיות המצב - כך אנחנו חשבנו - החמאס מעוניין בהמשך אתוס הקורבנות של העם הפלסטיני ולשמר באופן מתמיד את ישראל כאוייב שנוא, עם שמירה על יציבות בפני עצמה שאינה מסכנת חמאס. ישראל והחמאס שואפים לשווי משקל מוסדר של האינטרסים שלהם ובסופו של דבר הסדר כזה יושג כולל שחרור אסירים ומגבלות על שימוש בכוח צבאי בין הצדדים. הסדר זה ישרוד במידה רבה כמו ברשות וכמו במקרה של חיזבאללה – כל עוד האינטרסים של החמאס בשימור המצב ישררו.
ובשביעי באוקטובר התבדינו ובנימין נתניהו אינו פטור מחוסר האחריות כי היה כאן מימד ספקולטיבי בהתמודדות באסטרטגיה הבטחונית שבה בחרה ישראל שבראשה עומד בנימין נתניהו.
במארס 2000 כשבנימין נתניהו בא להתייעץ עם הרב עובדיה יוסף, אמר הרב: "כשאלוהים רוצה להעניש את העם שלו הוא שם בראשו עיזה עיוורת, הולכת נופלת נופלת וכולם נופלים אחריה." הרב עובדיה לא רצה להשתתף בפינה המוצלת באופני החשיבה האסטרטגית של בנימין נתניהו - ראש ממשלת ישראל.
היה חשוב ש- בנימין נתניהו יתיעץ עם מומחים לחשיבה אסטרטגית שהבנתה - מיומנות למידה שמחברת תכנון, בקרה, הערכה ובדיקה בהבנת הסביבה המסובכת שלנו. ההרגשה שלי שסביבת נתניהו גם מתעניינת בהורוסקופים שאינם דורשים תחקירים צבאיים ומדיניים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג בפני הקבינט שלו תפיסה אסטרטגית ביטחונית לשנת 2030. כאשר בשנת 2030 נתניהו יהיה בן 81 ועל פי השממון הפוליטי בעיני נתניהו כאשר חלומו להעדר מתחרים בעלי שיעור קומה כמוהו – יתכן שנתניהו יכהן מחדש כראש ממשלה גם בשנת 2030. זה עוד חזון (ביבי) למועד.

5.01.2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!