יום ראשון, 14 בינואר 2024

שלמה שפירא: "על נפלאות התובנה" - הרצאה ששמעתי מאת חיים שפירא 14/3/2011 על משחקי חיזורים במסגרת הקשר בין אסטרטגיות בבחירת בני זוג- כיצד ניתן לזכות באנג'לינה היפה במקום זלדה שלא יפה "רק לא זלדה",

שלמה שפירא


חיים שפירא-סטנדפיסט קומבינטורי מרתק מכל הזוויות והתחומים 

 

אהבתי את הרצאתו של חיים שפירא שהתקיימה במרכז הבמה בגני-תקווה אתמול יום שני ה-14/3/2011.

נושא הרצאתו היה "על נפלאות התובנה" והמרצה דבר, בין השאר, על משחקי חיזורים במסגרת הקשר בין אסטרטגיות בבחירת בני זוג- כיצד ניתן לזכות באנג'לינה היפה במקום זלדה שלא יפה "רק לא זלדה", על איך שאלה אחת לא פתורה עושים דוקטורט במתמטיקה, כיצד למכור 100 שקל ב-200שקל, על מכרזים, פצצות ולוחמים ועוד דוגמאות מתורת המשחקים. הזכיר גם את נאש ואומן וגם שילב קטע מוזיקלי בנגינתו שלו על פסנתר.

קשה לי עם תורת המספרים כי היא מעמידה אותי עם דילמות קשות או פותחת בי דילמות חדשות. בהרצאות מסוג זה, אתה חושב שאתה ניכנס להרצאה עם סיכוי גדול להבין ולאחריה אתה יוצא עם סכוי קלוש שהבנת. למי מיועדים הרצאות מסוג זה, שהרי האולם היה מלא עד אפס מקום והכרטיסים אזלו עוד לפני ההרצאה בכמה שבועות והיה קהל רחב מכל-כל?

ייאמר לזכותו של המרצה שהוא מרתק ושנון ורב דעת במקצועות רבים והכי חשוב בעיני, איך שמעביר את הנושאים שלו כסטנדפיסט קומבינטורי מרתק מכל הזוויות והתחומים ובכל זאת אתה מבין גם שאתה לא מבין. למעשה, המרצה מודה בעצמו שהנושאים עליהם מדבר, בקושי מגיעים לרמה של סטודנט מתחיל בשיעורים הראשונים בתורת המשחקים. 

הנושא נשמע מרתק מאד ואני חשבתי איך מנהיגינו לא תפסו עדיין את חשיבות "המשחק" הזה ועדיין לא ביקשו להשחיל עוד יועץ ליועציהם-יועץ קומבינטורי, שיכול לעזור להם בשעת מצוקה ויש להם הרבה כאלה "בעיות" בעידן האינטרנט,הפֵס, הרייטנג והטריוויה. (ניתן להעזר בהם כדי לבלבל גם את ההדיוט וגם את המלומד! ). 


2011, מרץ 15, 12:13

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!