יום שבת, 6 במרץ 2021

שלמה שפירא: לאנס ארמסטרונג (וסאלי ג'נקינס) "כל שניה קובעת -סיפורו של רוכב האופניים ארמסטרונג האיש שניצח כנגד כל הסיכויים" ומסתבר שהשתמש בסמים

שלמה שפירא


לאנס ארמסטרונג (וסאלי ג'נקינס) "כל שניה קובעת -סיפורו של רוכב האופניים ארמסטרונג האיש שניצח 

כנגד כל הסיכויים", מאנגלית: אסף כהן, הוצאת "מטר", 2004

 

ארגון המלחמה בסמים בארה"ב ניהל חקירה בת שנתיים, ובה קבע כי אחד מרוכבי האופניים הגדולים 

בהיסטוריה השתמש בחומרים אסורים. ארמסטרונג יושעה לכל החיים מרכיבה מקצועית

אגדת האופניים לאנס ארמסטרונג הודיע כי לא ימשיך במאבק המשפטי נגד ההאשמות לפיהן השתמש בחומרים אסורים בתקופתו כרוכב. המשמעות: שבעת תאריו בטור דה פרנס יישללו, והוא יורחק מכל ספורט אולימפי לכל חייו. (ידיעה מחדשות - מיום 24/8/2012)

 

עמוד 199

...הנה רק כמה מהדברים שקרו אחרי קיץ 2002. החקירה הצרפתית בנוגע לשימוש בסמים אסורים 

הסתיימה רשמית, סוף-סוף, ב-2 בספטמבר 2002. ביל סטייפלטון צדק - העסק נגמר בשקט. אחרי 21 חודשי חקירה, הודו החוקרים שלא מצאו אף בדל הוכחה, ומשרד התובע פרסם הצהרה קצרה ויובשנית. התיק נסגר מחוסר הוכחות...

  

...אין הבדל בין אדם נטול כוח לבין אדם שיש לו כוח אך הוא אינו עושה בו כל שימוש. זאת המסקנה לגבי 

ספורטאים והבעת דעה לנושאים שעל סדר היום הציבורי...

...כאשר ספר נגמר, אנשים תוהים מה קרה אחר כך. האם הוא חי או מת, מנצח או מפסיד, מאושר או לא? 

מה הוא הפך להיות?...

  

עמוד 185

...אף אחד מאתנו אינו פועל אף פעם לבד לגמרי. ברור לי לחלוטין שלא נלחמתי בסרטן לבד...

  

 עמוד 35

...מעולם לא רציתי להביט לאחור. מפעם לפעם שאלו אותי חברים מדוע איני סקרן לגבי העבר. "אני לא 

אוהב ללכת אחורה," אמרתי. "זה רק גורם לכאב ראש." הסתכלות לאחור נגדה את טבעי; את צפונות נפשי חקרתי על אופניים, כשפני קדימה, במהירות גבוהה. הדבר שבו הצטיינתי ביותר היא תנועה קדימה...

 

עמוד 34

...לפעמים אדם אחד הוא כל מה שאתה צריך, וזה היה המקרה הטוב עם אמי. היא הצליחה להיות בעת 

ובעונה אחת שני הורים והחברה הטובה ביותר, כולם מגולמים באישה שגובהה פחות ממטר ושישים - אם כוח זה לא היה קל...

 

עמוד 224

...הייתי ממש צריך אתכם, ואתם הייתם לצדי, והגעתי לאן שהגעתי בזכותכם. תודה ששמרתם לי אמונים. 

אני חייב לכם את החולצה ...כך הסתיים מבחינתי הטור דה פרנס ה-100. יחד עם זאת, כמו שאני אומר תמיד, דברים ממשיכים לקרות.


 24.08.2012

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!