יום שני, 8 במרץ 2021

שלמה שפירא: "יצחק רבין 1922-1995" / הממשלה...תיתן דעתה לסיכול כל אפשרות שאי מי מאויביה של מדינת ישראל, יחזיק בנשק גרעיני. (יולי 1992)

שלמה שפירא


"יצחק רבין 1922-1995" 

הוצאת "אביבים" ומטעם "ההתאחדות הקבלנים והבונים בישראל", נובמבר 1995

 

 יצחק רבין - יודע אני מה בכוח השלום להביא...וזרימה חופשית של רעיונות ומוצרים


הממשלה כבר בראשית צעדיה. אפשר שבשיתוף-פעולה עם מדינות אחרות תיתן דעתה לסיכול כל אפשרות ש- מי מאויביה של מדינת ישראל, יחזיק בנשק גרעיני. (יולי 1992)


לו קמה מדינת ישראל קודם לכן, ולו היה לנו צה"ל, לא הייתה דכאו ולא היו כבשנים ולא היו קירות מוות.  (1994)

 

אינני מוכן לוותר על אף סנטימטר של ביטחון מדינת ישראל, אבל אני מוכן לוותר על הרבה סנטימטרים וסנטימטרים, ושטחים ומיליון ושבע מאות אלף תושבים ערביים - למען השלום.  (פברואר 1992)

 

בסוף המאה ה-20 כמעט אין נשקפת סכנה קיומית לעם היהודי - מהמקומות המסוכנים  הם נחלצו או חולצו במשך השנים.  ( 23.6.94)

 

אני ככל צבר ישראלי שגדל בישראל, חונכתי על ברכי השליחות הלאומית. גדלתי בהכרה שבעצם קיומנו ומעשינו בארץ הננו מגשימים ומניחים יסוד למשהו גדול.  (שנת 1967)

 

אנו ננסה להאיר אופק חדש, עם חיים שאין בהם פחד, חיים שאין בהם שנאה, חיים שאין בהם עיני ילדים מבוהלות. חיים שבהם נבנה בית. ניטע כרם ונחיה עד שיבה טובה,

איש בצד שכנו.  (4.2.1994)

 

ידועים לי מוראות המלחמה, הבזבוז שבה, הייסורים. יודע אני מה בכוח השלום להביא לכל עמי האזור על-ידי גבולות פתוחים, שיתוף פעולה כלכלי, ביעור מחלות וזרימה חופשית של רעיונות אנשים ומוצרים.  (1994)


22.09.2012

  

  


 

תגובה 1:

תודה רבה!