יום חמישי, 4 במרץ 2021

שלמה שפירא: בפסטיבל דו-שיח באמנות: הגעה להסכמה על עצם קיומה של אי הסכמה (1999)

שלמה שפירא

הבסיס הראשוני לכך הוא ההגעה להסכמה על עצם קיומה של אי הסכמה

דו-שיח במפגש בין אמנים חילונים, דתיים וחרדים-מתוך חוברת "דו-שיח" של התנועה להתקרבות בין חילונים ודתיים, שיצאה לאור לרגל פסטיבל אמנות ותרבות 2, 1999

 

פסטיבל דו-שיח באמנות הינו הזדמנות להציג את התרבות הנפלאה הנוצרת בעם היהודי לזרמיו. אמנים שואבים השראתם מהמסורת היהודית וערכיה, בין אם במודע ובין אם בתת מודע. בתנועת דו-שיח אנו עוסקים מספר שנים במפגש בין יהודים כעלי דעות שונות. הכרות זו מתאפשרת בחוגי הלמוד וההידברות שאנו עורכים וכן בעשייה קהילתית משותפת של מתנדבים חילונים, דתיים וחרדים... (מדבריו של אליהו שהרבני-יו"ר דו-שיח)

 

העם היהודי נמצא בעידן של תחיה ותקומה, אולם בשגרה היום יומית צפות על פני השטח תופעות שבהן ניכר הקושי למצוא את החיבורים והמכנה המשותף המאפשרים חבירה בין הזרמים השונים. פרויקט "יחדיו", מטרתו לאפשר חיבור, יצירה, ומתוך כך צמיחת הבנה חדשה של האחר... (מדבריה של שרי אייזן - רכזת דו שיח ופרויקט "יחדיו")

 

...רוח ההתנדבות הבריאה והעשייה החברתית הענפה של התנועה, ראויות לציון. עלו והצליחו. (מדברי עזר ויצמן, נשיא המדינה)

 

...בתל-אביב-יפו, כאן ניתן יהיה להוכיח כי אחווה ושוויון הנן מילים הקיימות גם במציאות ולא רק במילון. (מדברי רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו)

 

...עמותת דו שיח, הפועלת לקידום ההידברות והסובלנות בין חלקי העם השונים, מוכרת לי היטב...הבסיס הראשוני לכך הוא ההגעה להסכמה על עצם קיומה של אי הסכמה... (מדברי אהוד אולמרט, ראש העיר ירושלים)


31.03.2012

 

תגובה 1:

  1. ללא שם , 07:51 1/4/2012:
    האמנים שהשתתפו בפסטיבל דושיח2:אלכסנדרה אוקרט, חיה אסתר, אייל בן-דב, אבנר ברחמא, נחמה גולן, אריה ונונו, נעמי טנהאוזר-קידר, רחל כהן-קידר, חיים מאור, הדר מאור-דגני, זיוה נתנאל, ישראל רבינוביץ’,הלני שמאי, שאול שץ

    השבמחק

תודה רבה!