יום שבת, 6 במרץ 2021

שלמה שפירא: נדודי שֵנה

שלמה שפירא


נדודי שֵנה

  

אני אשתגע, 

אשתגע באחד הלילות הקרובים:

עד עכשיו לא חלמתי

או חלמתי וישנתי

או חלמתי ולא זכרתי

או חלמתי ולא הבנתי

או חלמתי ולא כאבתי

או חלמתי ולא הייתי איש-מקצוע להבין לעומק מה שחלמתי

או חלמתי ולא הייתי איש ציבור לנהוג ולהנהיג חזרה את עצמי

או חלמתי ולא הייתי איש מדינה דיפלוֹמֵט לעצמי

או חלמתי ולא הייתי פוליטיקאי-מאומן לקחת לעצמי

איך אירן גרעינית ה- "מתגרענת"...

לאחרונה, חולם אני כל לילה ולילה "שׁיחוּן-ביחון"'

משובשת שֵׁנתי ומשתבש יומי:

תרמודינמיקה דופקת במוחי

פצצה על-סוגיה משגעת את עורפי ויֵשוּתי

שׁפת-גופי מרעידה את תוכי

כל שיבוש מרתיח את דמי

עורב גוזֵל את דֶּרך-לַחמי

מה אם תהיה שוב שואה בעמי 

נְדוֹד-השֵנה מנקר בי, 

חזק הייתי וחזק נשארתי, אף פעם בלי כדור-שֵׁנה:

חוויתי את המציאות

הפעלתי את הדמיון

מנעתי חלימה רעה.

עכשיו - תמונת המצב שונָה בערבוביה לתקווה.


 28.08.2012

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!