יום שני, 22 במרץ 2021

שלמה שפירא: "על הקרשים" / יהונתן גפן / על היהודי בהשראת "יהונתן גפן - חצי יהודי, שלושת רבעי יהודי, היהודי השלם וחצי...עדיין לא ברור אם יש אלוהים, אבל בטוח שיש יהודים. מיהו יהודי ? (בהשראת לני ברוס):

שלמה שפירא


"על הקרשים" יהונתן גפן. ... פרסום ראשון של קטעים בלתי-מצונזרים מהופעותיו של יהונתן גפן. קטעים אותם כתב ואף ביצע עם ידידיו. בספר מערכונים ושירים, מונולוגים ודיאלוגים...
הוצאת כנרת, שנה ?

הספר מוקדש באהבה לכל אלה שהיו איתי על הקרשים.

ועל הקרשים הופיעו יהונתן גפן עם דני ליטני-שירה ודיאלוגים, ישראל בורוכוב-גיטרה בס, דני פאר-פסנתר, במאי- אורי זוהר, מפיק: שמוליק גורנשטיין-חב' "הגר"

 

מן התוכן:

פרק ראשון: פתיחה ילדותית, גמרתי להכין את השיעורים, לגמור זה פועל עברי פשוט, מיהו יהודי, הם מסתירים את אלוהים, שלא נדע מצרות, רק לא זה, דוד ויונתן, זה הכול בינתיים, מה זאת אהבה, לא הבטחתי לך אף פעם גן של שושנים, בלדה לדרוזי, הבלדה על אורי גלר, אדוני המלחמה, פרק שני: בינתיים זה הכול.

פרק שלישי: מכתבים למערכת.

פרק רביעי: שיחות סלון.

פרק חמישי: קוראים לזה אושר.

פרק ששי: מדינה בלוז.


היהודי בהשראת "יהונתן גפן 

 

חצי יהודי, שלושת רבעי יהודי, היהודי השלם וחצי...עדיין לא ברור אם יש אלוהים, אבל בטוח שיש יהודים.

מיהו יהודי ? (בהשראת לני ברוס):

מיהו מיהו מיהו מיהו מיהו מיהו? מיהו יהודי? תודה רבה. להוריד ת'אצבעות...רפאל הלפרין? -יהודי. קיסינג'ר? - יהודון. מנחם בגין? - ועוד איך. על גולדה מאיר תמיד אמרו שהיא יהודייה יקרה אבל אף-פעם לא אמרו עליה שהיא יהודייה. מיהו יהודי? שאלה קשה ומביכה.

....אתם יודעים, יש שני סוגים של יהודים, כמו בתמונות של פרג': לפני ואחרי. שומרי משקל. היהודי שלפני, זהו היהודי שלפני המדינה, זה שכולם שוברים לו את העצמות ויורדים לחייו. והיהודי שאחרי, זה היהודי החדש שאחרי המדינה, היהודי החזק והשעיר עם "אנו נתגבר" בעיניים ודוש על הראש.

....לפני המדינה, מיהו יהודי? יהודי זה אחד שהרג את ישו, כן, אני יודע שלא כותבים על זה בעיתונים בזמן האחרון, כי זה קרה מזמן, ובגלל שקיים כזה חוק של התיישנות...


 29.03.2013

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!