יום ראשון, 30 ביולי 2023

שלמה שפירא: באהבה אין דרך להתחמקות ו- "אין בי חיזורים להתחכמות"

שלמה שפירא

באהבה אין דרך להתחמקות ו- "אין בי חיזורים להתחכמות"

 

לא תמיד אהבתי התחכמותה של אמי

היא בקשה ממני לא למסד קשר רציני עם בחורה (כל בחורה- היא לא אהבה)

ויתמסד קשר לפני שאחותי הקטנה ממני בשנתיים תתמסד לפני ותתחתן

(אמי אמרה - כך נהגנו ב- עיראק).

מאנתי ופזלתי לשדות המין היפה למצוא לי אישה טובה ויפה.


וכמו חיה פולשת לשדות יפים נחמדים

לא הייתי מוכן לעמוד חוצץ בפני פיתוי זכר מתקרב אל נקבה

הייתי משמיע חיזורי קוה-קוה

רוקד כלולות של צרגב

כמו גובי לאחר ההטלה, הייתי שב לביתי / לאמי

טומן ומכסה הכל בשיח חרשים.

 

אמי שמה לב שהחיזורים רציניים ואני לא כתמול שלשום:

פגישה ועוד פגישה

ובין פגישה לפגישה אין ניתוק.


אמי הייתה שבה ומזהירה אותי שוב ושוב

"יש לך עוד זמן להתחתן" 

והוסיפה:

"בני, בחר בדרך טובה באשה טובה ובזמן טוב".


אמי לא הבינה - אני הוא זה המחליט על גורלי !


קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 2008, אפר׳ 14

 

3 תגובות:

  1. כך היה בעיראק. נכון. כי לבחורה היו צריכים לתת נדוניה והיו הרבה משפחות עם ילדים קטנים וקשה לאבא מבוגר או איננו והאחראי על הבית והאחיות היו הבנים ואם הבנים יתחתנו יזניחו את האחריות שלהם כי יהיו מושפעים מנשותיהם.
    גם בארץ , בשנות העליה הראשונות היה גם קשה לשנות מנטליות בגיל מבוגר.

    קטי ס. ,
    30.07.2023, 18:04

    השבמחק
  2. מקסים מה שכתבת

    יוסי שפירא ,
    30.07.2023, 17:03

    השבמחק
  3. זיכרון - תלוי איך רואים אותו עם הזמן. תנסה להכליל אותו בזיכרונות טובים.

    אלה ,
    30.07.2023, 17:05

    השבמחק

תודה רבה!