יום שלישי, 25 ביולי 2023

שלמה שפירא: האם "אינטרנט" יעשה קירוב-לבבות בין מזרח למערב. משהו שייעשה, יהיה בסימן שאלה גדול! היו משכילים שניסו לפלס דרך כמו: "אדיב איסחק", "בשארה תקלא" ועוד

שלמה שפירא

האם "אינטרנט" יעשה קירוב-לבבות בין מזרח למערב. 

משהו שייעשה, יהיה בסימן שאלה גדול!

כיום, בארצות הערביות - באוכלוסיות העממיות והביניים, המערב OUT (בינתיים)

 

היה וקיים היום, זרם אחד ויותר לקירוב-לבבות בין מזרח למערב, התופעה אינה פרו-מערבית דומיננטית. בכל זאת, ישנה חשיפה הדרגתית לערכי המערב, אבל נראה שהחברה הערבית ברובה הגדול מתבוננת בערכים ובהישגי המערב בחשד.גם אם מתפלח אור ואמת מערביים לתוך האוכולוסיה העממית, המתבטא בחירות, שוויון ואחווה, עדיין אין תגובות גורפות, וישנה הסתייגות ל- "אחר".

החירות, השוויון והאחווה שונים בארצות ערב בהשוואה למערב.

במאה שעברה ובמיוחד לאחר מלחמת העולם הראשונה, בהשפעות המערב התחילו לחלחל בארצות ערב (מסוף המאה ה-19), הנוצרים בארצות ערב  ובמיוחד נוצרים מלבנון,  קידמו את הגישה המערבית שנראתה בה דינמיקה נאורה, והיום המצב, פחות טוב, בגלל חיזוק המגמה האיסלאמית בארצות ערב.

לא נשמעים היום בארצות ערב סיסמאות ל- חירות-שוויון- אחווה כמו סיסמאותיו של אותו עיתונאי נוצרי לבנוני - "ח'טאר אל-דחדאח" - או של משכילים כמו "אדיב איסחק", "בשארה תקלא" ואחרים שהרימו הדים למען חירויות הפרט, בהגדשה שפירושן חרות בחיי הפרט" - כי לחיות בשיעבוד פירושו מוות".

הפחד להתקרבות לערכים בדרכי המערב והחשש בהחרבת הישן, עדיין חי ומבוסס, מדיר וידיר שנה ברוב הערבי-איסלאמי.



2012, יולי 13 קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!