יום שבת, 29 ביולי 2023

שלמה שפירא: לכותבי השירים - הצעירים / על העיסוק בספרות : מתי זה התחיל ?

שלמה שפירא

לכותבי השירים - הצעירים / על העיסוק בספרות : מתי זה התחיל ?

 


הסופר הרוסי פאוסטובסקי שאל את עצמו :

"לעתים קרובות אני שואל את עצמי ,בחושבי על העיסוק בספרות :

מתי זה התחיל ?

ואיך זה מתחיל בכלל ?

כפי הנראה , המשיכה לעט-סופרים מופיעה אצל האדם

    כ - הלך- נפש

עוד לפני שהתחיל למלא גליונות נייר " ...

 

והיום קל עוד יותר , ואני אומר :

עוד לפני מקלוד כתיבת השיר ...

 

לא פעם נשאלתי על ידי כותבים צעירים "אני יכול לכתוב שיר?"

"כתבתי שיר - צוחק - אולי פעם ..."

ואני שואל "למי אין הלכי נפש?"

כן כן יש רבים בתוכנו ,צעירים ומבוגרים ש"השיר" בתוכם , באינקובציה

של יום ויומיים או שבוע ושבועיים או שנה ושנתיים או שנים

ואני אומר שכל אחד מסוגל לכתוב שיר וזה תלוי עד כמה הלכי הנפש

חשובים לו ועד כמה הוא מוכן להשקיע באינקובציה הזאת

ובהבנת אינקובציות מסוג אלה ולאחר מכן

יכול לשבת מול מחשב ולכתוב ...  


קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 2008, יוני 22

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!