יום שבת, 29 ביולי 2023

שלמה שפירא: לרענן את "ביבי" / הרמטכ"ל רב-אלוף יצחק רבין: "עם חיל אויר כזה אפשר לעשות הכל" /"בטאון חיל האויר", גליון כוננות 8, 5.6.1967 (כמה שעות לפני פרוץ מלחמת ששת-הימים)

שלמה שפירא

לרענן את "ביבי"

"בטאון חיל האויר", גליון כוננות 8, 5.6.1967 (כמה שעות לפני פרוץ מלחמת ששת-הימים), העורך: משה הדר, סגן-עורך: רס"נ יהודה עופר.

 

*

הרמטכ"ל רב-אלוף יצחק רבין: "עם חיל אויר כזה אפשר לעשות הכל"

בא-  מתרשם-  מסביר-  הרמטכ"ל חוקר: "האם הטייסים מאומנים?"- הבעת פניו של הרמטכ"ל מעידה על התרשמותו מכוננותו הגבוהה של החיל-  "המדינה במצב חירום. מלחמה עלולה לפרוץ, ואין לדעת מתי. אנו איננו רוצים במלחמה אולם עלינו להיות מוכנים לעמוד בה. אם תהיה מלחמה - היא תהיה קשה, ותערך נגד מספר אויבים בו-זמנית. מבצע סיני איננו מהווה מודד למלחמה שכזאת. ואת תוצאות המלחמה תקבע - באופן מכריע - רמת הביצוע של חיל האויר. יש לנו חיל אויר מסוג א'-א', אולם אין לצפות לעבודה קלה מסוג זה שהיתה ברמה הסורית. אני בטוח שתוכלו לבצע כראוי את המשימות שתוטלנה עליכם".  אין שאלות- נפרד ממפקד חיל האויר. 

 

שבועון-החדשות האמריקני "ניוזוויק": "ישראל מתגאה, בצדק, בעובדה שצבאה הוא אחד הצבאות המאומנים ביותר ובעלי הציוד הטוב ביותר בעולם, ורוח הלחימה של אזרחיה ("עם הגב אל הים") הופכת אותה ליריב שיש לירוא מפניו בכל שדה מערכה...הצבא הישראלי אמון מזה שנים רבות על המכה המוחצת, על התקפת הפתע שמגמתה לנצל את כושר הניידות העדיף של צה"ל, וצבא זה מבקש שיינתן לו לעשות את המלאכה...". 

 

טופול: אני מוכן לשוב הביתה בכל רגע.

לונדון, יום ד'. - חיים טופול, כוכב המחזמר המצליח "כנר על הגג", הודיע היום לשגרירות הישראלית, כי הוא מוכן לשוב הביתה בכל עת שיידרש. הוא הציע לעזוב את ההצגה ולחזור ארצה ולמלא את חובתו בשירות צבאי. טופול היה קצין בצה"ל. "אני מקווה שישראל לא תזדקק כלל לחיילים". אמר. "אולם אני מוכן במקרה של צורך".

המחזמר ,כנר על הגג" חגג זה עתה את הצגת המאה שלו ב"ווסט אנד" בלונדון.

 

 ** 

הגיאוגרף הערבי אצטח'רי בן המאה העשירית, קבע כי פרעה טבע במיצרי טיראן. פרט זה הוזכר השבוע על-ידי המורה בחיפני הוותיק שדמי, בסימינריון של פרופ' דיווייס וד"ר מלאכי באוניברסיטה העברית בירושלים. הגיאוגרף הערבי כתב בספרו, כי טיראן הוא הגרוע והקשה בכל מקומות ים-סוף, כיוון שיש בו מערבולות. "רוח כי תיפול על ראשו של המקום (כנראה שארם א-שייך) ונתפלגה לשניים, ויצאו הרוחות משתי דרכים, והתנגשו זו בזו, והתרוממו המים, וכל האוניות אשר תיפולנה לתוך אותה מערבולת תיטרפנה ותאבדנה וגם אחת מהן לא תצא בשלום. אורכה של אותה מערבולת כשישה מילין והוא המקום בו טבע פרעה..." (המובאה, לפי י. ברסלבי, הידעת את הארץ, כרך ד', עמ' 366).

 

***

חיתולים יבשים לאבות "טריים"

לידיעת כל האבות "הטריים" בחיל האויר:

שירות החיתולים של בתי החולים "אסותא" ו"אלישע" חיפה מודיע:

1. בכדי למנוע הפרעות באספקת החיתולים מתבקשות האמהות להודיע בהקדם על שינוי כתובת.

2. במקרים שהחיתולים לא הגיעו ביום הקבוע ניתנת האפשרות להחליף את החבילה ב"אסותא" בשעות 6.30 בבוקר, עד 7.30 בערב.

3. נעשה כל מאמץ לקיים את השרות, ובמקרה של אחורים בגלל קשיי טרנספורט, אנו מבקשים את סליחת הלקוחות. (אגב, אין צורך להודיע על כך לאשה, הואיל והמודעה נתפרסמה בכל העתונים).

 

****

קטעים מעלון צבאי , אי שם בדרום:

"הוא התגרש מאשתו לפני שלוש שנים ומאז לא התראו. באחרונה החליף מדי אזרח והיה שוב לרסן ביחידת מילואים. ביקש מזכירה ונתנו לו, את אשתו לשעבר. הם דווקא מסתדרים מצויין, וכשישתחררו יחזרו ביחד הביתה".

 


2013, אוק׳ 19, 11:23 קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!