יום שישי, 21 ביולי 2023

שלמה שפירא: מארק זייצ'ק (עורך מדור הספרות ב"ווסטי") מביע דעתו ב-"רבקול" 4 בעריכת עמלה עינת , 2002 / לכל סופר צריך לשרוף את האמביציות שלו

שלמה שפירא

לכל סופר צריך לשרוף את האמביציות שלו / הספרות היא עסק לאגואיסטים, לאנשים רעים

גם משהו ממנו-דעה על תרגום

מארק זייצ'ק (עורך מדור הספרות ב"ווסטי") מביע דעתו ב-"רבקול" 4 בעריכת עמלה עינת , 2002

 

לדעתי, כל אחד חי לבד ומת לבד, במיוחד אם הוא עוסק בספרות. זה עסק לאגואיסטים, לאנשים רעים. לכן סופר צריך לשרוף את האמביציות שלו. לא לבקש נדבות. אף אחד לא חייב לו כלום. הספרות בהחלט לא חייבת, מדינת ישראל לא חייבת והעם היהודי לא חייב.סופר חייב רק למשפחתו ולעצמו. אף קורא לא קובע את רמת הכתיבה שלו, אם זה שווה תרגום או לא ובכלל תרגום זה דבר מאוד בעייתי. איך אתה יודע מי מתרגם? איך הוא מתרגם? אתה לא יכול לתת ציון לתרגום, בהחלט לא יכול. אני הרבה שנים בארץ ואני מתבייש לכתוב בעברית. אני מתבייש משגיאות, אני מתבייש לדבר בגלל במבטא. בספרות אני בעד כישרון טהור. כפי שהיב יונתן רטוש. מה דעתי בכלל על הספרות העברית? זאת ספרות חדשה, עם כל הפלוסים והמינוסים...אני בכלל לא מאמין בקשר בין תרבויות. ספרות זה דבר כל כך בודד...

 

קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 8/3/2012

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!