יום שישי, 21 ביולי 2023

שלמה שפירא: גלאדיס אגסי (נסיכת שיר בגדאדית-ישראלית, שירים ומקאמות משכונת הפיג'מות בהוצאת אגודת האקדמאים יוצאי עיראק / התחלתי להיזכר בסיפורי החוכמה שסיפרה לי אמי בילדותי..."

שלמה שפירא

גלאדיס אגסי-רמת גן / שירים ומקאמות משכונת הפיג'מות

הוצאת אגודת האקדמאים יוצאי עיראק, ירושלים 2007

הספר מוקדש: " לבנותי, לבני, לכלתי, לחתנים, לנכדים, לנינים, ולזכרו של בעלי משה אגסי ז"ל "

 

ומי היא גלדיס?

גלאדיס שואלת את עצמה ומשיבה בעצמה:

"אני סבתא לנכדים ונינים. התחלתי לכתוב שירים ומקאמות לפני עשרים שנה, כשהתחלתי לעבוד בדואר,

ושם קיבלתי השראה מכל דבר שראיתי או שמעתי. בין השאר התחלתי להיזכר בסיפורי החוכמה שסיפרה לי אמי בילדותי..."

 

בספר יש מספר "אשנבים":

הקדמה, מאת שמואל מורה ועוד

שירים לכבוד דואר ישראל

חברה ותרבות

זוטות

עונות השנה

רגשות

חגים ומועדים

נופים

חגיגות וימים מיוחדים

שירי הוקרה לאמנים דגולים (כמו-ארז טל, מני פאר, משה טימור, דודו טופז, יוסי סיאס)

להזכיר-שגלדיס זוכה בתוכנית של מני פאר עם בנות פסיה והופכת ל"כוכבת תקשורת"

סופרים ועיתונאים כותבים על גלאדיס

מכתבים מְחָבֵרִים

 

אביא כאן את שיר ה-"תינוק"

תינוק

יש תינוק שנולד עם כפית יהלום בפה, לנסיכים ומלכים

יש תינוק שנולד עם כפית זהב בפה, לעשירים ומבוססים

יש תינוק שנולד עם כפית כסף בפה, לפשוטים ובינוניים

יש תינוק שנולד עם כפית בדיל בפה, להורים עניים

יש תינוק שנולד עם כפית חלודה, לפושעים ונרקומנים...

 

"אני לא עושה צחוק מעצמי. לא איכפת לי, אם אנשים לועגים לי!"

ולמה שילעגו לנסיכת שיר בגדאדיתי-ישראלית?

כל הכבוד וההוקרה לחן-השראתך ואני אהבתי מאד את הספר!


קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה 2/10/2011

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!