יום ראשון, 3 במרץ 2024

שלמה שפירא: "אפקט ישעיהו - פענוח המדע האבוד של התפילה והנבואה" ל- גרג בריידן, תרגום: אורנית שחר, עריכה: אמירה בנימיני, הוצאת אופוס, בכמה מהדורות

שלמה שפירא


"אפקט ישעיהו - פענוח המדע האבוד של התפילה והנבואה" ל- גרג בריידן, תרגום: אורנית שחר, עריכה: אמירה בנימיני, הוצאת אופוס, בכמה מהדורות. אני עיינתי במהדורה החמישית, 2005. בכריכה מציינים שהספר "רב מכר".

 

רציתי להבין מה ניתן ללמוד מן הספר, ויצאתי עם "אפשרויות כאלה, שרק עתה אנו מתחילים להבין" ועדיין מבין ולא  מבין ולא הבנתי די!!! ורציתי לחוות ולא חוויתי! הקטע האחרון-המסכם, שבסוף הספר, ניתן להבינו, כראות כל קורא וקורא: "...הדרך המיטבית ליצור אפשרויות כאלה לעצמנו היא לחקור את טבע החמלה, הזמן, הסליחה והתפילה דרך עיני הקודמים לנו, המזכירים לנו כי רק אחד מאיתנו קיים כאן, ומעבר לכל הסיבות האחרות הגענו לעולם הזה מאהבה." 

 

מיהו גרג בריידן? לפי "ציפורה ויהודה אלפרין, מוותיקי החשיבה הרוחנית ויישומה" הוא "הארכיאולוג והגיאולוג, גרג בריידן, חוקר אתרים המקודשים לתרבויות שונות שביקר בישראל, המדע בודק כיום את ההנחה שרגשות, אנרגיה ותודעה מייצרים את המציאות.". בגב הספר מדגישים: "שתי טכנולוגיות, המאפשרות לנו לקבוע את מצב גופנו ואת עתיד עולמנו. הראשונההיא מדע הנבואה, המספק הצצה את התוצאות העתידיות של בחירות אישיות וגלובליות שאנו בוחרים בהווה. השניה טכנולוגיית צורה של תפילה אבודה, המאפשרת לנו לבחור איזו נבואה עתידית נחיה. בכל פעם שאנו עושים כן, אנו חווים את אפקט ישעיהו."

 

...אני זוכר שהתפללתי הרבה בתור ילד. אמרתי את תפילותי כפי שלימדו אותי,...ברגעים אלה של תפילה הודיתי על הדברים הטובים בחיי וביקשתי מהאל ביראה לשנות את התנאים הפוגעים בי או הגורמים סבל לאחרים. לעתים קרובות התפללתי למען החיות...הייתי מתפלל למען החיות שלי מדי ערב - לביטחונן, לריפוין ולחייהן. לעתים התגשמו תפילותיי, לעתים לא...חשתי שביתנו הוא מעין מחסה,מקלט...המשכתי להתפלל גם כשגדלתי. אף שהאמנתי שאני מתפלל הצורה בוגרת יותר, נושאי תפילותיי לא ממש השתנו...אף שתמיד התפללתי גם למען אנשים, במשך הזמן, התרחבו תפילותיי למען אחרים גם מעבר לעולם הפנים המוכרות. נוסף על משפחה, חברים ויקירים, לעתים קרובות התפללתי למען אנשים שמעולם לא פגשתי...

לבסוף השתנו רגשותיי בנושא התפילה. במיוחד השתנו תחושותיי בזמן התפילה. חשתי שמשהו חסר. אף שקדושת הרגע היתה מנחמת במידת-מה. תמיד חשתי שקיים משהו מעבר לזה. לעתים קרובות הבחנתי בתחושה מציקה עמוק בתוכי, תחושה עתיקה כי התפילה שזה עתה השלמתי היא רק התחלה של משהו גדול יותר. חשתי שהיה זמן שבו היינו קרובים יותר לכוחות הבלתי נראים של עולמנו. במקום כלשהו בערפילי העתיק ידעתי שחייב להיות יותר מהשפה החרישית, המאפשרת לנו לתקשר עם כוחות עולמנו ומעבר לו...   (עמודים 149-151)

 

...תפילת השלום ההמונית בערב המערכה הצבאית האווירית נגד עיראק...באותו ערב התכנסו אלפי אנשים ב-35 מדינות לפחות, בשש יבשות, לשמירה המונית על השלום...שעותמספר מתחילת התפילה השתנה מהלך האירועים בעיראק. באותו היום היה העולם כולו עד לכוח התודעה האנושית, אשר סידרה מחדש את אבני הבניין של אירועים שכבר החלו להתרחש...פתחה תפילת השלום שלנו דלת לאפשרויות עצומות של ריפוי, שיתוף פעןלה בין-לאומי והבעת אהבה גדולה ליקירינו. באותו ערב נאנחנו רווחה קולקטיבית...היינו עדים לשים קץ לסבל בעולמנו.

כיצד נוכל להוכיח באופן מדעי, כי במהלך התפילה של אלפי אנשים החליפה אפשרות חדשה את אירועי המלחמה...

 

...במשך כ-3000 שנה בחנו חוקרים את הרמזים שישעיהו הנביא הותיר כדי למצוא מידע הנוגע לעתידנו. כשהתרבויות עברו שינוי, עברו שינוי גם פירושינו לנבואותיו...היום מציעה שפת מדע הקוונטים מבט חדש ומורחב להצעותיו של ישעיהו אל העתיד...בקפידה רבה מתאר ישעיהו צורת התנהגות המאפשרת לנו לחמוק מהאפלה שחזה. הוא מתחיל בהתייחסות למפתח מסתורי, שבעזרתו יכולים אנשים מכל דור לכוון מחדש את אירועי העתיד...הבנה חדשה זו את נבואת ישעיהו נותנת מבט רענן בכוח המסר הקדום שלו. לאחר שהציץ אל רגעי מפתח בעתיד, הוא חזה שתי אפשרויות ברורות מאד: תקופת התחדשות ותקופת חורבן. בדיוק כפי שאנו עושים כיום, תיאר הנביא הגדול את חזונו במילים היחידות שהכיר, והתריע בפנינו מפני אפשרות בעתיד, המבוססת על מהלך נתון של אירועים...

ברור שאנו נכנסים לעידן חדש של הבנת המדעים הפנימיים של התפילה, הנבואה וגורמי השינוי, שישעיהו ואחרים הזכירו בנבואותיהם. באופן פשוט עד הטעיה הנבואות של ישעיהו מזכירות לנו שני דברים. ראשית, על-ידי מדע הנבואה אנו יכולים להציץ אל השלכות עתידיות של בחירות הנעשות בהוה. שנית, אנו מגלמים את הכוח הקולקטיבי, הבוחר איזו צורת עתיד נחווה. בהתחשבותנו באחרים בחיי היומיום שלנו, אנו מחברים יחד את החוויות המתמקדות בצורות עתידנו. זה אפקט ישעיהו - ביטוי מדעי עתיק, הקובע שאנו יכולים לשנות את תוצאת עתידנו בבחירות שאנו עושים בכל רגע בהווה...פיזיקת הקוונטים נותנת לנו את השפה, המעניקה לטכנולוגיה מתוחכמת זו משמעות בחיי היומיום שלנו...כעת השאלה כיצד ניישם עיקרון זה של תורת הקוונטים בחיי היומיום שלנו כמשפחה גלובלית?

  

הערה שלי: משום מה צירף את התפילה לנבואה ואף מדגיש את התפילה לפני הנבואה. אולי, בגלל, שהתפילה שבלב היא שמובילה אל הנבואה!


2013, אפר׳ 24

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!