יום שבת, 9 במרץ 2024

שלמה שפירא: אירית לב פסלת גם ציירת וכמה מעבודותיה נמצאים ב"ממילא" הנושקת לעיר העתיקה באוק' 2010 - פסלת טובה, ציירת נהדרת היודעת לבטא נשיות ואלגנטיות נשית

שלמה שפירא


אירית לב פסלת גם ציירת - כמה מעבודותיה נמצאים עתה ב"ממילא" הנושקת לעיר העתיקה.

התרשמתי מאירית לב שהיא פסלת טובה, גם ציירת נהדרת שציוריה בצבעי מים יפים מאד!

שמעתי מכמה יוצרים שב"ממילא" ה- "עֵרום האמנותי" נעדר, כי מודח ואינו רצוי לעיני הולכים ושבים,

האם זה בגלל לא להכעיס את "השכנים" החרדים?

חבל שפסלת כמו אירית לב שיודעת להחגיג נשיות, לא יכלה לבטא ב"ממילא" מיוחדותה בפיסול בגלל המנעות מלהציג עבודות טובות מאד שלה בעֵרום המופשט בהפשטה רבה ובפשטות...

 

ב-5/10/2010 טיילתי להנאתי ב"ממילא" לאחר ביקורי בכותל המערבי, ובכניסתי אני רואה אשה ופסל בידה שמנסה להחזיר פסל למקומו(יד המחזיקה מגן דוד מברונזה) שמישהו נגע בו והוציאו ממקומו. ואני תהיתי איך קורה שדווקא פסל זה "טופל" על ידי  ההולכים ושבים.

נסיתי לעזור לאשה והסתבר לי שהיא אירית לב - הפסלת בכבודה ובעצמה וסוף סוף יצא לי לדבר עמה מקרוב.

מהתרשמותי הכללית במקום, מצאתי שיש פה ושם "תזוזה" של מוצגים ממקומם מבלי להשיב ולהחזיר את הכתוב עליהם וחבל.

האמת, שהכרתי קודם חלק מעבודותיה של אירית לב. היא יודעת יפה לבטא נשיות, מודעת לאלגנטיות הנשית, לוונוסיות הנשית, ואפילו לנשיקה הנשית, ו-חווה עם המודעות העצמית בצעדה הראשון וראשונה בנשים, הרי היא דוגמא וסמל שבורכו כל יֵיחודי האדם...

אירית לב לא קופאת על שמריה. ראיתי פסל מיוחד במינו, פסלה "אמא ספרי סיפור" העשוי מחוטי ברזל לבנין וללא צבע, המאגד בתוכו סיפורים שעליהם גדלנו כשהיינו ילדים רכים וקשובים.

ובחושניותהּ אסיים, אני חשתי הנאה רבה לעבודותיה.  


2010, אוק׳ 9, 14:36

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!