יום ראשון, 3 במרץ 2024

שלמה שפירא: מארק שפס ועדנה מושנזון : "אמנות התאטרון איננה המשחק בלבד" מתוך "רישומים לתאטרון הבימה "1918-1978"-תערוכה- לציון 60 שנה לתיאטרון עיצוב קטלוג התערוכה: דוד גפני

שלמה שפירא


מארק שפס ועדנה מושנזון : "אמנות התאטרון איננה המשחק בלבד"

מתוך "רישומים לתאטרון הבימה "1918-1978"-תערוכה- לציון 60 שנה לתיאטרון

עיצוב קטלוג התערוכה: דוד גפני

 

התערוכה נערכה במסגרת החגיגית לציון 60 שנה לתאטרון "הבימה" והתקיימה בביתן הלנה רובינשטיין, (מוזיאון תל-אביב" והיא אורגנה בשיתוף תיאטרון "הבימה" ובמקביל אורגנו שני המוסדות תערוכה נ וספת באכסדרת התאטרון "דפים מהעבר"-תערוכה דוקומנטרית על תולדות "הבימה"...

 

מארק שפס

התערוכה והקטלוג שלווה אותה , חשובים מכמה סיבות:

זהו נסיון המקיף הראשון בארץ להציג את תרומתם של אמנים ותפאורנים על דורותיהם, לתאטרון בכלל ול"הבימה" בפרט.באמצעות כ-250 רישומי הכנה של 321 אמנים לתפאורות ולתלבושות של כ-50 מחזות, ניתן לעקוב אחרי חלק מתהליכי היצירה; הצצה מרתקת אל מאחורי הקלעים של התאטרון, כשהרישומים מהווים עדות חזותית כמעט יחידה לתהליך היצירה...

 

עדנה מושנזון

"אמנות התאטרון איננה המשחק בלבד, לא המחזה, לא התפאורה, לא התנועה, אלא, כוללת את כל היסודות, שמהם מורכבות אמנויות אלה. פעולה, שהיא רוח המשחק;מילים, שהן גוף המחזה;קו וצבע, שהם עיקרי התפאורה; מקצב, שהוא מהות התנועה"-מתוך "On the Art of the Theatre' London, 1911-Craig Eduard Gordon"...במאים, תפאורנים והיסטריונים של תאטרון, הודו בניסוחיהם שונים כי עבודת התאטרון היא מבצע משותף של מחזאי, במאי, שחקן, מתכנן תפאורה ותלבושות, תאורן, מוסיקאי וכוריאוגרף , מבצע שמטרתו להשיג שלמות אורגנית...מודעים לעובדת היות התאטרון אחדות המושגת מאיזון נכון של המרכיבים שנמנו, ...

כתאטרון רפרטוארי ממשיכה "הבימה" להעלות מחזות "קלאסיים", בהם האתגר הוא מתן פרשנות חדשה למחזות מוכרים כשהתפאורה היא חלק בלתי נפרד מפרשנות זו..."


2012, מרץ 3, 19:38

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!