יום שני, 25 במרץ 2024

שלמה שפירא: הרב שנולד בירושלים והיגר לגולה ונפטר בגולה (ב-ליבורנו) - הרב מרן החיד"א

שלמה שפירא

הרב שנולד בירושלים והיגר לגולה ונפטר בגולה (ב-ליבורנו) - הרב מרן החיד"א

גם השנה הגענו לחודש "אדר" ושכחנו ש- י"א באדר היה יום הילולה של מרן יוסף דוד אזולאי- מרן החיד"א - פוסק ומקובל - שנולד בירושלים. ונפטר בליבורנו - 1724-1806 
(ליבורנו - עיר נמל בקצה המערבי של טוסקנה, איטליה).
הרב הראשי - יצחק נסים והנשיא יצחק בן-צבי (גם רבי יצחק אבוחצירא) ראו צורך בהעלאת עצמותיו של החיד"א מליבורנו לישראל וראו זאת כמאורע היסטורי שיש לשתף בו את כל חלקי האומה.
" ד"ר שלמה אומברטו נכון " מהסוכנות עשה הכל כדי לקבל הסכמות הרב ליבורנו וחכמיו. ועצמותיו נקברו בהר המנוחות במבנה גדול בשנת 1960.
כמה כנסי חוקרים ב- "יד בן צבי" ובמקומות אחרים התקיימו ומתקיימים בעקבות הספרים הרבים המגוונים התורניים שכתב החיד"א שמהווים מסע בין מרחבים תרבותיים מהזמן ההוא לזמן הזה.
אזכיר שני חיבורים משלו : "שם הגדולים", "ברכי יוסף" ועוד ועוד.


תגובה 1:

  1. ה- "חרדים" יש להם את תעוזת התורה - אפילו להגר בשמה וזאת לשם שמים ולעסוק בתורה. זוהי סוג של "אנוכיות" - אָנוֹכִיּוּת (או אֵגוֹאִיזְם או אגוטיזם) זהו מצב בו האדם שם אך ורק את עצמו, צרכיו ומחשבותיו בראש מעייניו, והוא הראשון לסדר העדיפויות שלו, באופן קבוע.
    "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - נסע כולנו לחו"ל. נקנה כרטיסים, אין דבר כזה. על זה עומדת המדינה. החילונים צריכים להבין שבלי התורה - לא הייתה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח ב-7 באוקטובר" - כך אמר והסעיר אותנו הרב יצחק יוסף-הרב הראשי הספרדי בישראל.
    שלמה שפירא

    השבמחק

תודה רבה!