יום רביעי, 17 באפריל 2024

שלמה שפירא: "יתושים בראש" מאת "שלמה שפירא"

שלמה שפירא

"יתושים בראש" מאת "שלמה שפירא"

כל כך יתושים הופיעו, לאחרונה, בביתי ובסביבת ביתי - האם אני כל-כך מתוק-מתוק ואולי אני מתוק מ- "סכרת", אז קמתי ושרתי את "שאול צ'רלין":

... פתאום בדלת מה עיני רואות
זאת השכנה שלי ממול
כפית וכוס היא מחזיקה ביד
חלוק פתוח ברישול
והעיניים מבקשות מעט
אני צריכה כפית סוכר...
סוכר, קצת סוכר
סוכר, עד מחר...
נזכרתי שאין לי סוכר בבית ובלי סוכר אין אני יכול להכין ריבת-שסק משסק הרב על העצים שבביתי. היום קילו סוכר עולה פי שניים ממחירו בשנה שעברה.
(לידיעתכם - לקנה -סוכר קוראים "קאצב" ולא "קצאב / משה קצב".)

תמיד - צריך לחשוב שפעם היה טוב. שמנסים שיהיה טוב, שמחר יהיה עוד יותר טוב. ועכשיו אביב בארצנו - שנדע לחמוק מאויבינו, שנדביר אויבינו ונשלים יציאתנו ממצרים - "הא לחמא עניא..."

טבע חוגג ב- "חיל האוויר" הישראלי: "אנפה", "דולפין", "ינשוף", "עטלף", "צפע", "פתן", "שרף", ברווז", "זמיר", "קרנף", "צופית"... 
גם העולם ניסה ומנסה לחגוג - למשל, בריטניה - לקחה את הרוע בטבע - את ה- "מוסקיטו-כולכיתי" המנווט חדקו אל עבר כלי הדם שבחיי האדם והצהירו  עליו כ- ג'ימס-בונד עם כנפיים מרגל מעץ.

יהיה טוב. כן, יהיה טוב - אלוהינו שבשמים - תחיינו ותקיימנו ותזכנו לברכה בימינו, גם בתקופות אחרות הבאות עלינו לחיים טובים ולשלום.

******************
עבדכם הנאמן כתב לא פעם על ה -"יתוש" על "היתושה" על "היתוש והיתושה" : 
פסי זברים ובמעלות זברים כתב וכל דיכפין ייאתי וישיר :
שיר היתושה

יתוש - ליתר דיוק ,יתושה

הפריעה תנומתי

גופי לה נקבים נקבים, חלולים חלולים

גומעת מדמי, מצלקת מנוחתי

לילה קשה ועד עלות השחר מגרד בבריאתי

מכלב בצפייתי

במטפח-כנפים לפנים, הסבתי כל מארב

לבוא בדין ודברים:

איך יתכן שבמאה העשרים ואחת עם מכ"ם, עם מחשב...

יתושה כמנהגה נוהגת ועולם כמנהגו נוהג.

27.06.2007

יתושים כלביים


היתושה כלבית, לא היתוש  

מתשישה ראש של אזרח רגוע

מנסה למלוך כמו מרי אנטואנטה

דוחפת אפה לכל מקום כמו כלבת פודל

לעקוץ לעקוץ בלי רשות ובלי רשות אימא ואבא.

6.06.2010

רודנות

אני לא מבקש לעשות מיתושה גַ'מְמָלִית מפורסמת מכל החיות. 

היתושה עוקצת עוקצת ועוקצת.

עקיצותיה מכות וגורעות  שקט מהגוף והנשמה.

יתושה מגיעה - לא עוזבת אותך, נדבקת בך

מוצצת דמך, נעשׂית כבדה כבדה עשירה.


מציצה-רודנית שלה משוגעת להט סביב גופך
מחפשׂת פינה קטנטנה בעורפך, בעורך ועוקצת נשמתך.
ביום בערב ובלילה סביבך, סוגרת אותך והיא חופשיה,
מצצה דמי, מצצה נשמתי. יש שׂביעות רצון לקום ולהרגה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!