יום שלישי, 24 באוגוסט 2021

שלמה שפירא: יוסף ומזל

שלמה שפירא

יוסף ומזל


גם אם אתה הולך עם מקל הליכה בשביל הקיימות

נסה ללכת בלי מקל הליכה בשביל הוודאות

ברגע דל גם אם אתה מאובזר מכף רגל עד ראש

קורים דברים שלא צפית להם...

אדם רטוב לא מפחד מגשם

אני רטוב עד לשד עצמותיי

הזעה שלי תוכיח שהתאמצתי, באמת התאמצתי.


זה גם עניין של מזל

מזל בעלת המכולת מול תחנת האוטובוס בשדרות ירושלים

עשרים וארבע שעות יכולים קונים לדפוק על דלת ביתם ולקנות מוצר דחוף לרווחתם

היא ובעלה תימנים בלידתם ועלו ארצה הרבה שנים לפני קום המדינה

הוא עישן נרגילה, היא עישנה סיגריה, סיגריה אחרי סיגריה

בעלה נפטר לפני יותר משלושים שנה ומזל - היום כבת מאה שנים או יותר

לא יוצאת מן הבית ועדיין מעשנת סיגריה...

עברתי בסמטה עם מדרגות שמחברת בין הכביש הראשי לכביש הפנימי של השכונה

הבית של מזל עם שני שערים - שער לכביש הראשי ושער לסמטה

המכולת הפכה אכסניה לביקור הנינים 

החתן שלה פנסיונר יושב בית, ראה אותי מתאמץ בהליכה

הזמין אותי לנוח במרפסת, שאל אותי: "במה אני יכול לעזור"

עניתי לו: "תודה" "לא - תודה"

ניסיתי כל חיי לא לבקש עזרה מאיש

גם מזל היא כזאת - מטאטא קבלנים שמנסים לקנות שטח ביתה

המשכתי בדרכי, בדרך נבחו עלי הכלבים, חשבו - מה מבקש אדם איטי שהולך ליד הגדרות.


24.08.2021

6 תגובות:

  1. תיאור מקסים להשתלשלות החיים

    קטי,
    24.08.2021, 9:05

    השבמחק
  2. תודה, בוקר טוב

    דנה ל.,
    24.08.2021, 8:42

    השבמחק
  3. יש כאן תיאור מעניין - מצ"ב קשה?

    ברכה ע.,
    24.08.2021, 9:04

    השבמחק
  4. אלו הם החיים. יפה מאד שלמה. בוקר טוב ויום מקסים ופורה

    רחל הדר,
    24.08.2021, 9:09

    השבמחק
  5. בוקר טוב
    איזה היסטוריה מזל התימניה.
    קשה לי להאמין שהיא עוד חיה.

    שושי ש.
    24.08.2021, 9:21

    השבמחק
  6. כתבת יפה על יוסי (יוסף) ומזל, זה הזכיר לי הרבה דברים וכל הסיפורים שאתה כותב הם יפים

    ביאנקה,
    24.08.2021, 15:31

    השבמחק

תודה רבה!